Informationsmöte ht -24 för vårdnadshavare till elever i Anpassad grundskola åk 9 torsdag 19 september

Informationsträffen är till för att du som vårdnadshavare ska få information om skolövergången till Anpassad gymnasieskola. Det finns möjlighet att ställa frågor till representanter från Anpassad gymnasieskolas mottagningsteam samt rektorer. Vi bjuder på kaffe/te och smörgås.

Tid: Torsdag den 19 september kl 18:00-20:00  Plats: Bohem och Carmen, Burgårdens Konferenscenter, Skånegatan 20, entré A2

Anpassade mässan för dig som ska välja nationellt program på anpassad gymnasieskola (tidigare Fjärde dagen)

På mässan, den 30 september 2024, får du som ska välja nationellt program på anpassad gymnasieskola möjlighet att träffa regionens skolor. Det finns nio yrkesinriktade nationella program i anpassad gymnasieskola.

Plats: Göteborgsregionen (GR), Anders Personsgatan 8, Göteborg.

Gymnasiemässan 8-10 oktober

Anpassad gymnasieskola Göteborg deltar inte på gymnasiemässan hösten 2024.

Öppet hus

Anpassad gymnasieskola Göteborg har öppet hus vid olika tillfällen.  Då informerar rektor och personal om verksamheten på respektive skola. Efteråt finns det möjlighet att titta på lokalerna samt ställa frågor. Datum och tider för ht-24 publiceras inom kort. OBS! Anmälan sker inför besök till rektor på skolan.

Välkommen!

• Burgården AG 1  har öppet hus (datum/tid kommer)
  • Burgården AG 2  Har inget öppet hus, men kontakta skolan och be att få hälsa på.
  • Högsbodal AG  har öppet hus onsdagen 2 oktober kl. 17.30-19. Cirka 17.45 presenterar rektor skolan och möjlighet till att ställa frågor finns. Ingen föranmälan krävs.
  • Hökegården AG 1-2 har öppet hus onsdagen 16 oktober kl. 17:30-19. Cirka 17.45 presenterar rektor skolan och möjlighet till att ställa frågor finns. Ingen föranmälan krävs.
  • Katrinelund AG har öppet hus onsdagen 9 oktober. Mer info kommer inom kort.
  • Landala AG  har öppet hus onsdagen 6 november. Mer info kommer inom kort.
  • Stora Holm AG 1   har öppet hus onsdagen den 2 oktober. Kontakta rektor Gabriella Nordenstam, gabriella.nordenstam@educ.goteborg.se, för att boka in ett besök.
  • Stora Holm AG 2   har öppet hus onsdagen 23 oktober. Mer info kommer inom kort.