IT-stöd
Det finns mängder av stöd för dig som privat utförare som använder dig av Göteborgs Stads IT-stöd. Här hittar du användbara länkar, guider och telefonnummer till supporten.
Ny IT-kontaktperson
Privata utförare ska utse minst en IT-kontaktperson som i sin tur utbildas av Göteborg Stad i de IT-stöd som används.
Rutiner och vägledningar
- Vägledningar och support (Länk till datorhjälpen hemtjänst)
- Vägledning och support (Länk till datorhjälpen daglig verksamhet)
- Rutin för överlämnade av personakter (Länk till datorhjälpen hemtjänst, se flik för dig som IT-kontaktperson)
- Rutin för överlämnade av personakter (Länk till datorhjälpen daglig verksamhet, se flik för dig som IT-kontaktperson)
Support från Intraservice
IT-support omfattar många system och verksamhetsområden. För att du lättare och snabbare ska hamna rätt rekommenderar vi nedan.
- Mejla supporten hellre än att ringa
- Skicka ett supportärende per support- eller systemfråga, det vill säga inte flera frågor i samma ärende
- Skriv i ärenderaden LOV-privat utförare och vilket system din fråga gäller, Treserva, Phoniro och så vidare
E-post: support.intraservice@intraservice.goteborg.se
Telefon: 031-368 68 00
IBIC — Individens behov i centrum
Göteborgs Stad använder sig av arbetssättet Individens Behov I Centrum (IBIC) inom äldreomsorg och funktionshinderverksamhet.
Vilka IT-krav ställs på dig?
Krav på utföraren i användning av IT-stöd kan du läsa om i förfrågningsunderlagen:
Hemtjänst: IT-bilagan för utförare av hemtjänst
Daglig verksamhet: IT-bilagan för utförare av daglig verksamhet