Rutiner hemtjänst
Här kan du som utförare läsa mer om de rutiner som du ska följa under kontraktstiden.
Informationsöverföring
Valfrihet i hemtjänsten innebär att brukare med beslut om hemtjänst kan ha insatser från olika utförare vilket i sig ställer krav på en fungerande och säker informationsöverföring.
Hur informationsöverföringen ska gå till kan du läsa i denna rutin. Vilka kommunala utförare som är aktuella kan privata utförare se genom insatsöversikten i Treserva.
Rutin informationsöverföring mellan privata utförare hemtjänst och Göteborgs Stad
När ska Trygghetsjouren kontaktas?
Den här rutinen tydliggör i vilka situationer under jourtid som du som utförare av hemtjänst ska kontakta Trygghetsjouren vid frågor som rör myndighetsutövning.
Rutin kontakt med Trygghetsjouren gällande myndighetsutövning under jourtid
Hur hanteras kö när privata utförare av hemtjänst inte är valbara
Denna rutin beskriver hur väntelista (kö) ska hanteras när privat utförare av hemtjänst inte är valbar/ej har kapacitet. Rutinen tydliggör ansvarsfördelning och aktiviteter som ska genomföras.
Utskrivning från sjukhus på helgdag
Brukare som skrivs ut från sjukhus på helgdag
Fönsterputs
Göteborgs Stads anhörigstöd
Den anhöriges behov ska uppmärksammas och du som utförare ska vid behov hänvisa till Göteborgs Stads anhörigkonsulenter och verksamheter för anhöriga.
Vid dödsfall
Du som utförare ska enligt förfrågningsunderlaget följa Göteborgs Stads rutin vid dödsfall.