Till sidans huvudinnehåll
person med dator och mobil

Externa digitala kanaler


Demokrati och medborgarservice samordnar och utvecklar Göteborgs Stads externa digitala kanaler, till exempel goteborg.se och Göteborgs Stads gemensamma kanaler på Facebook och Instagram.

Det här gör vi:

  • samordnar och utvecklar de kommunala externa digitala kanalerna
  • kvalitetssäkrar, utbildar och stöttar förvaltningar och bolag med deras externa digitala kommunikation med boende, besökare och företag
  • samordnar och driver utvecklingen inom öppna data
  • leder arbetet med flera av kommunens gemensamma kanaler som goteborg.se, kalendarium.goteborg.se, facebook.se/goteborgsstad och youtube.com/goteborgsstad
  • ansvarar för det gemensamma register som finns för våra externa digitala kanaler
  • omvärldsbevakar och tar initiativ till utveckling utifrån behov hos användare och målgrupper.

Den största kommungemensamma kanalen är goteborg.se

Innehållet på Göteborgs Stads officiella webbplats, goteborg.se, ska vara korrekt, aktuellt och begripligt och webbplatsen ska fungera på ett användbart sätt både nu och i framtiden. För att innehållet ska vara så korrekt och begripligt som möjligt går alla som publicerar en obligatorisk utbildning. Det pågår också ett kontinuerligt kvalitetsarbete av innehållet på webbplatsen. I det arbetet samverkar anställda i förvaltningar och bolag på olika sätt.

På goteborg.se kan du bland annat:

  • söka information om Göteborgs Stads verksamheter och kommunala service
  • hitta information om kommande händelser och aktiviteter som Göteborgs Stad anordnar, till exempel i stadens kalendarium
  • använda stadens e-tjänster
  • läsa nyheter från Göteborgs Stad
  • hitta kontaktuppgifter till stadens verksamheter och tjänster.

Företagare och goteborg.se

På goteborg.se kan du som företagare bland annat hitta information om tillstånd och regler som kan vara aktuella för dig. Du kan få information och stöd via Företagslotsen som finns för dig som ska starta, etablera eller driver företag.

Kontakta demokrati och medborgarservice

Om du har frågor eller synpunkter kan du kontakta demokrati och medborgarservice.

Öppettider

Telefon och e-post

Telefon
031-365 00 00 (Göteborgs Stads kontaktcenter)
Kontaktformulär

Ställ en fråga eller lämna en synpunkt.

Fyll i din e-postadress om du vill ha svar.
Ställ en fråga eller lämna en synpunkt. Beskriv ditt ärende så detaljerat som möjligt. Max 5000 tecken.
Göteborgs Stad behandlar dina personuppgifter i enlighet med bestämmelserna i dataskyddsförordningen, DSF. För mer information, se Så här behandlar kommunen dina personuppgifter.

Besöksadress

Ekelundsgatan 1

[{ "type":"Feature", "geometry":{ "type":"Point", "coordinates":[11.960790787221573,57.70511994914104] }, "properties":{ "title":"Förvaltningen för demokrati och medborgarservice", "content":"Ekelundsgatan 1" } }]

Postadress

Box 11364
404 28 Göteborg

${loading}