Anmäl ägarbyte
När du säljer eller överlåter ditt hus, flerfamiljshus, företag eller verksamhet anmäler du ägarbytet här, så att avfalls-, vatten- och avloppsabonnemanget registreras på den nye ägaren.
Du som köper fastigheten kan ändra typen av abonnemang om du vill ha en annan avfallstjänst. Det kan du göra så snart du är registrerad som Kretslopp och vattens kund på fastighetens adress.
Glöm inte att göra flyttanmälan på posten om det behövs.
Ska du flytta in i ett nybyggt hus?
Eftersom det inte har funnits någon ägare innan dig finns det inget abonnemang kopplat till fastigheten. För att välja avfallsabonnemang och få igång sophämtningen behöver du därför kontakta Kretslopp och vattens kundservice.
Ha fastighetsbeteckningen till hands när du ringer. Vi behöver den för att kunna registrera dig som kund.
Fakturaalternativ
När du anmält ägarbytet kan du välja vilket sätt du vill betala dina fakturor. Gör du inget val får du fakturan i pappersform, men ur miljösynpunkt rekommenderar vi dig att välja ett elektroniskt alternativ. Det sparar både papper och pengar. Alla våra fakturaalternativ är kostnadsfria.
E-faktura för privatpersoner och småföretagare
Innan du anmäler
Skicka in anmälan så snart som möjligt efter ägarbytet. Vi registrerar inte ägarbyten för redan fakturerade perioder.
Du som säljer ska fylla i:
- fastighetsuppgifter
- kundnummer
- dina uppgifter
- den nye ägarens uppgifter
- vattenmätarens ställning.
Anmäl på webben
Du kan skriva ut det ifyllda formuläret innan du klickar på "Skicka anmälan".
Kontakta Kretslopp och vattens kundservice
Öppettider
Söker du en specifik tjänsteperson ringer du:
- Telefon
- 031-365 00 00 (Göteborgs Stads kontaktcenter)
Besöksadress
Gamlestadsvägen 317
Postadress
Box 123
424 23 Angered