Kontakta konsumentrådgivningen
Vi ger råd och stöd till dig som bor i Göteborg. När du kontaktar oss behöver du skriva vilken stadsdel du bor i. Bor du inte i Göteborg kontaktar du istället din kommunala konsumentrådgivare eller Konsumentverkets konsumentvägledning.
Ställ din fråga via e-tjänsten Fråga en konsumentrådgivare
Här kan du som bor i Göteborg ställa frågor och få råd av en konsumentrådgivare. Du får svar till den mejladress du anger i formuläret. Vi svarar inom 24 timmar på vardagar.
Detta kan en konsumentrådgivare hjälpa dig med:
- Berätta om dina rättigheter när du är missnöjd med en vara eller tjänst som du köpt av ett företag eller privatperson.
- Ge dig råd om hur du på bästa sätt reklamerar till säljaren.
- Ge dig råd om hur du går vidare om ni inte kommer överens.
- Ge dig råd inför köp, till exempel vad du ska tänka på innan du anlitar en hantverkare eller köper en vara.
Boka ett möte via vår bokningstjänst
Boka möte för konsumentrådgivning
- När du bokar ett digitalt möte skickas möteslänken i bokningsbekräftelsen.
- Bokningsbekräftelsen kommer skickas via mejl om du har angett din mejladress. Där finns en länk där du själv kan av- och omboka senast 24 timmar innan ditt möte.
- En påminnelse kommer skickas via mejl en dag innan mötet.
- Om bokningsbekräftelsen inte har kommit fram kan den ha hamnat i din skräppost.
Mediaförfrågningar
-
Är du journalist eller representerar media, kontakta oss gärna med din förfrågan som rör konsumenträttsliga frågor:
Gabriel Södersten
Johanna Brage
Öppettider
Telefon
- Telefon
- 031-368 08 00
Besöksadress
Ekelundsgatan 1
[{
"type":"Feature",
"geometry":{
"type":"Point",
"coordinates":[11.960791490219512,57.70511998315795]
},
"properties":{
"title":"Konsumentrådgivning",
"content":"Ekelundsgatan 1"
}
}]
Postadress
Box 11364
404 28 Göteborg
- Fax
- 031-368 08 48