Till sidans huvudinnehåll

Digital post


Digital post är säkert, hållbart och posten är tillgänglig var du än befinner dig. Med en digital brevlåda kan du få post från din socialsekreterare digitalt i stället för på papper.

Digital post från socialsekreteraren

Socialsekreterare kan skicka digital post till dig. Oavsett vilken digital brevlåda du har kan du få din myndighetspost dit. 

Om du inte har en digital brevlåda och inte heller vill ansluta dig så kommer du fortsätta få din post på papper hem till dig. 

Digitala brevlådor

För att börja ta emot din post digitalt behöver du ha en digital brevlåda och e-legitimation. Det finns tre digitala brevlådor att välja bland. Välj den brevlåda som passar dig bäst.

Det är bra att kontrollera dina inställningar i din digitala brevlåda för att bestämma om och vilken myndighetspost du vill få digitalt. Du har tillgång till din post dygnet runt var du än är, det är gratis och miljövänligt.

Det är även säkert att ta emot post digitalt då du behöver logga in med e-legitimation för att kunna läsa din post.

Mer om digitala brevlådor

På Skatteverket kan du läsa frågor och svar om digitala brevlådor. 

Digital brevlåda | Skatteverket

På Digg, myndigheten för digital förvaltning, kan du se vilka myndigheter som använder digital post.

Digital post för dig som privatperson | Digg 

Så hanteras dina personuppgifter

Inom Göteborgs Stad är det varje förvaltning och bolag som ansvarar för hur de behandlar personuppgifter. Det innebär att de har ansvaret för att personuppgifter behandlas lagligt, säkert och korrekt. Dina personuppgifter skyddas av dataskyddsförordningen, också kallad GDPR. Här kan du läsa mer:

Så behandlar Göteborgs Stad personuppgifter

Timeout occured while calling: RestConfiguration: url = https://microservices.goteborg.se/sdw-service/display/sites?sort=name,asc&size=10000&page=0&siteId=4430, workmanager = MicroserviceRestWorker, timeout = 15000, headers = [Accept = application/json;odata=verbose], parameters = []

${loading}