Verksamhet inom stadsledningskontoret
Stadsledningskontorets roll är att stödja kommunstyrelsen i uppdraget att leda, samordna och följa upp Göteborgs Stads verksamheter och ekonomi samt kommunens strategiska planering och utveckling. Utgångspunkten är de mål och inriktningar som fastställs av kommunfullmäktige i budget, verksamhetsplaner och övriga styrande dokument.
Stadsledningskontorets uppdrag
Stadsledningskontoret ansvarar för fyra huvudområden:
- Ledning och samordning av Göteborgs Stads strategiska planerings- och uppföljningsprocess inklusive utförandet av uppsiktsplikt och ansvar för stadens styrmodell och ägarstyrning av bolag.
- Ärendeprocessen med beredning av beslutsunderlag samt utförande av särskilda uppdrag.
- Ledning och samordning av gemensamma verksamhetsfrågor och utvecklingsområden inom Göteborgs Stad.
- Samordningen av det personalpolitiska uppdraget.
Stadsledningskontoret arbetar inom sex områden
- Ärende och utredning
- Planering, uppföljning, analys och ekonomi
- Utveckling och hållbarhet
- HR och kommunikation
- Juridik
- Kontorsledning
Övriga verksamheter som ligger under stadsledningskontoret
Kontakta stadsledningskontoret
Har du synpunkter eller frågor kan du kontakta stadsledningskontoret.
Öppettider
Öppettider idag
08:00 - 16:30
Telefon och e-post
- Telefon
- 031-365 00 00 (Göteborgs Stads kontaktcenter)
- Kontaktformulär
Besöksadress
Gustaf Adolfs Torg 4A
Postadress
Stadsledningskontoret
404 82 Göteborg