Till sidans huvudinnehåll

Budget, planering och uppföljning för inköp och upphandlingsnämnden

Här hittar du budget, verksamhetsplan och uppföljningsrapporter för inköps- och upphandlingsnämnden.

Budget 2025

Budgeten lyfter fram de mål och uppdrag som är särskilt prioriterade under budgetåret. Den ligger till grund för nämndens verksamhetsplan som tillsammans med grunduppdraget styr förvaltningens arbete under året.

Budgeten är det huvudsakliga styrdokumentet för nämnder och bolagsstyrelser. Den fastställer kommunfullmäktiges mål, inriktningar och ekonomiska ramar.

Det finns sju övergripande mål som styr verksamheterna under hela mandatperioden och de anpassas och verkställs i varje nämnd. Budgeten är förändringsinriktad och beskriver de viktigaste förändringarna som ska genomföras. Tidigare beslutade planer, som Genomförandeplan 2025, är integrerade i budgeten och syftar till att uppfylla stadens mål och uppdrag.

Budget 2025

Årsrapport 2024

Budgeten följs upp i årsrapporten. I den beskrivs bland annat hur det har gått ekonomiskt, men även hur förvaltningen har arbetat för att nå målen i budgeten och hur långt man har nått i det arbetet.

Årsrapport 2024

Delårsrapporter

Delårsrapport mars 2024

Delårsrapport aug 2024

Kontakta inköps- och upphandlingsförvaltningen

Telefon och e-post

Telefon
031-365 00 00 (Göteborgs Stads kontaktcenter)
Kontaktformulär

Ställ en fråga eller lämna en synpunkt.

Fyll i din e-postadress om du vill ha svar.
Ställ en fråga eller lämna en synpunkt. Beskriv ditt ärende så detaljerat som möjligt. Max 5000 tecken.
Göteborgs Stad behandlar dina personuppgifter i enlighet med bestämmelserna i dataskyddsförordningen, DSF. För mer information, se Så här behandlar kommunen dina personuppgifter.

Besöksadress

Magasinsgatan 18A

[{ "type":"Feature", "geometry":{ "type":"Point", "coordinates":[11.962572714466754,57.70361009363404] }, "properties":{ "title":"Inköps- och upphandlingsförvaltningen", "content":"Magasinsgatan 18A" } }]

Postadress

Box 1111
405 23 Göteborg

${loading}