Budget och årsrapport för nämnden för arbetsmarknad och vuxenutbildning

Våra folkvalda politiker beslutar om den budget som styr förvaltningens arbete. I budgeten står vilka mål förvaltningen ska jobba med under året och hur mycket pengar förvaltningen kan använda.

Budget 2024

Kommunfullmäktiges budget är Göteborgs Stads övergripande styrdokument och ska styra stadens utveckling. Göteborgarnas behov ska vara vägledande. Det är också viktigt att medarbetarna i Göteborgs Stad får möjlighet att engagera sig och vara delaktiga i förvaltningens utveckling.

Nämndens budget utgår från Göteborg Stads budget och de mål och uppdrag som riktats till nämnden. Övrigt ska utföras som tidigare, enligt gällande lagstiftning och övriga styrdokument. Lagstiftning och ekonomiska ramar står över mål, riktlinjer, planer, program och policys, som alla utgör styrande dokument

Beslutad budget för arbetsmarknad och vuxenutbildning 2024

Årsrapport

Budgeten följs upp i årsrapporten. I rapporten står bland annat hur det har gått ekonomiskt, det vill säga om förvaltningen har gått plus eller minus. Årsrapporten beskriver även hur förvaltningen har arbetat för att nå målen och hur långt förvaltningen har nått i det arbetet.

Årsrapport 2023 för arbetsmarknad och vuxenutbildning

Kontakta arbetsmarknad och vuxenutbildning

Har du synpunkter eller frågor kontakta arbetsmarknad och vuxenutbildning.

Förvaltning

Brogatan 4

[{ "type":"Feature", "geometry":{ "type":"Point", "coordinates":[11.955524679337568,57.70101050886716] }, "properties":{ "title":"Arbetsmarknad och vuxenutbildning - Brogatan 4", "content":"Brogatan 4" } }]

Arbetsmarknad och vuxenutbildning