Informationsmöten inför ansökan
Varför är det viktigt att jag går på informationsmötet?
- Du som är intresserad av att ansöka får information om vad som gäller
- Du får möjlighet att förbereda dig så att din ansökan blir så komplett som möjligt
- Vi ger dig inblick i vilka krav som ställs för att kunna ta ställning till om du kan leva upp till kraven
- Vi ger dig möjlighet att ställa frågor om vad som krävs och om själva ansökan
Behöver jag göra något före informationsmötet?
Det är bra om du läst förfrågningsunderlaget samt Socialstyrelsens föreskrift SOSFS 2011:9 ”Ledningssystem för systematiskt kvalitetsarbete” före informationsmötet.
Från 1 januari 2019 behöver verksamheter som bedriver hemtjänst enligt socialtjänstlagen tillstånd från Inspektionen för vård och omsorg (IVO). Tillståndet ska skickas med ansökan.
Datum och sista anmälningsdag för 2024
- 15 april klockan 9-11.30, anmälan senast 11 april
- 10 juni klockan 9-11.30, anmälan senast 4 juni
- 23 september klockan 9-11.30, anmälan senast 17 september
- 2 december klockan 9-11.30, anmälan senast 25 november
Du anmäler dig genom att mejla oss. Anmälningstiden går ut fyra arbetsdagar före varje tillfälle. Du får därefter en kallelse till mötet från oss. Observera att mötet genomförs digitalt. Om du får förhinder meddelar du oss snarast via mejl eller ringer 031-368 00 08.
Kontakta Göteborgs Stad
Har du synpunkter eller frågor om att bli utförare av hemtjänst så kan du höra av dig till Göteborgs Stad.
Postadress
Box 334
421 32 Västra Frölunda
Relaterat
Ansök om tillstånd hos IVO
Från 1 januari 2019 behöver verksamheter som bedriver hemtjänst enligt socialtjänstlagen tillstånd från Inspektionen för vård och omsorg (IVO). Tillstånd ska bifogas ansökan. (ivo.se)
Så behandlar vi personuppgifter
När du anmäler dig till ett informationsmöte hos Göteborgs Stad så behandlar dina personuppgifter i enlighet med bestämmelserna i dataskyddsförordningen, också kallad GDPR.