Boka flexlinjen via telefon eller texttelefon
Om du vill boka via texttelefon
Du som är döv eller hörselskadad kan boka resor via texttelefon. Mer information om hur tjänsten fungerar finns på www.texttelefoni.se. Det finns också bildtelefoni samt andra tjänster som kan stödja dig i ditt samtal.
Så här gör du
-
1
Ring beställningscentralen
Ring beställningscentralen på 031-368 25 50.
Beställningscentral har öppet måndag–fredag klockan 7–21, lördag klockan 8–21 samt söndag klockan 9–21.
-
2
Beskriv hur du vill resa
När du bokar din resa behöver vi få svar på en del frågor. Först och främst behöver vi ditt telefonnummer eller personnummer för att vara säkra på att vi bokar resan åt rätt person. Därefter får du beskriva hur du vill resa.
- Från vilken mötesplats eller adress vill du åka?
- Till vilken mötesplats eller adress vill du åka?
- Vilken tid vill du åka eller vilken tid vill du vara framme?
- Vilken dag?
- Ska du ta med dig någon på resan?
- Har du hjälpmedel med dig på resan?
- Vill du beställa en återresa?
-
3
Kontrollera att bokningen är korrekt
Hjälp oss med att vara uppmärksam när vi upprepar din beställning för dig. Då kan du kontrollera att vi har uppfattat rätt.
Kontakta serviceresors kundservice
Har du synpunkter eller frågor om flexlinjen så kan du kontakta serviceresors kundservice.
Öppettider
Postadress
Box 2403
403 16 Göteborg