Underhållsarbete på goteborg.se påverkar vissa e-tjänster samt Mina sidor på lördag kl. 8-18

Senast uppdaterad: 18 april 2024 klockan 16:45

Nu på lördag 20 april från kl. 8 fram till ungefär kl. 18 fungerar inte alla e-tjänster på grund av underhållsarbete på goteborg.se. Du ser när du klickar in i e-tjänsten om den fungerar eller inte. E-tjänster som påverkas är till exempel återansök om försörjningsstöd och boendeparkering.

Vår verksamhet

Arbetsmarknad och vuxenutbildning har övergripande ansvar för den kommunala vuxenutbildningen. Förvaltningen ska för hela stadens räkning anordna arbetsmarknadspolitiska åtgärder och i övrigt ta de initiativ som behövs för att främja sysselsättningssituationen.

Den kommunala vuxenutbildningen ger göteborgaren möjlighet att slutföra sina grundskole- eller gymnasiestudier men också att få grundläggande kunskaper i svenska språket (svenska för invandrare). Vi anordnar anpassad utbildning för elever med inlärningssvårigheter som beror på utvecklingsstörning eller förvärvad hjärnskada. Arbetsmarknad och vuxenutbildning erbjuder dessutom yrkesutbildningar som ger göteborgaren praktisk kompetens inom arbetsområden där det finns kompetensbehov.

För personer som står långt från arbetsmarknaden tar vi fram skräddarsydda lösningar för att rusta dem till att bli anställningsbara på den öppna arbetsmarknaden. Vi hjälper unga att komma närmare arbetsmarknaden till exempel genom att erbjuda jobb under skollov.

Vi skapar insatser och utbildningar för de personer som står utanför arbetsmarknaden. Genom samverkan med olika aktörer säkrar vi kompetensförsörjningen samtidigt som vi arbetar för att förflytta människor på och utanför arbetsmarknaden.

Relaterat innehåll

Förskola och utbildning

Plugga på komvux

Genom att plugga på komvux kan du komplettera de kunskaper som du saknar från grundskolan eller gymnasiet. Du kanske vill lära dig svenska eller bli behörig till en utbildning på universitetet. Om du vill skaffa en yrkesutbildning för att få ditt första jobb eller byta yrkesbana har vi mycket att erbjuda. Vi har också utbildningar för dig med inlärningssvårigheter.

Förskola och utbildning

Karriärvägledning

En intressant utbildning, ett jobb du trivs med eller en bra relation. När det känns rätt blir allt lättare. När du träffar oss utgår vi från dig för att se vad som passar just dig i arbetslivet. Om det krävs en utbildning har vi hundratals att välja mellan. Det går vi igenom när du kommer hit.

Omsorg och stöd

Stöd till unga - Nxtgengbg

På NxtGenGbg arbetar vi för att öka sysselsättningen bland göteborgare i åldrarna 18–30 år. Genom våra grundläggande, yrkesförberedande och coachande program rustar vi dig med värdefull kompetens och praktiska färdigheter som stärker din konkurrenskraft och öppnar dörrar till utbildning, praktik och jobb. Vi hjälper dig uppnå din fulla potential. Oavsett var din resa startar.

Omsorg och stöd

Göteborgsjobb

Göteborgsjobb är till för dig som har varit arbetslös länge, är ny i Sverige eller har en intellektuell, neuropsykiatrisk, kognitiv eller psykisk funktionsnedsättning. Det är en tidsbegränsad anställning inom Göteborgs Stad, där du får arbeta samtidigt som du kan få extra stöd för att utvecklas och hitta din väg framåt.

Kontakta arbetsmarknad och vuxenutbildning

Har du synpunkter eller frågor kontakta arbetsmarknad och vuxenutbildning.

Förvaltning

Brogatan 4

[{ "type":"Feature", "geometry":{ "type":"Point", "coordinates":[11.955524679337568,57.70101050886716] }, "properties":{ "title":"Arbetsmarknad och vuxenutbildning - Brogatan 4", "content":"Brogatan 4" } }]

Arbetsmarknad och vuxenutbildning