Komplettera ditt byggärende
Innan du skickar in din bygglovsansökan är det bra att du tittar igenom våra checklistor med exempelritningar.
Handlingar saknas eller behöver förbättras
En begäran om komplettering är ett brev vi skickar där det står vilka handlingar som saknas för att din ansökan ska räknas som fullständig. Uppskattad handläggningstid är tio veckor från den dag då alla dina handlingar har kommit in till oss.
Komplettera din ansökan digitalt
Du kan enkelt komplettera din ansökan med ytterligare underlag. Använd vår e-tjänst och ladda upp de handlingar som saknas eller som du vill lägga till i ärendet.
Följande behövs för e-tjänsten:
- E-legitimation
- Att du är registrerad med ditt personnummer i ärendet eller som företag med organisationsnummer och kundnummer. Saknar du kundnummer kan du vända dig till vår kundservice för uppgifter: kundservice@stadsbyggnad.goteborg.se
Komplettera inför lov, förhandsbesked, anmälan och strandskydd.
Skicka per post eller lämna in dina handlingar
Du kan posta dina handlingar till:
Stadsbyggnadsförvaltningen
Box 2554
40317 Göteborg
Du kan också lämna in dina handlingar på Postgatan 10. När det är stängt finns ett postfack i personalentréns dörr.
Vilka handlingar behövs i ansökan?
Innan du skickar in din bygglovsansökan är det bra att du tittar igenom våra checklistor med exempelritningar för att vara säker på att alla handlingar som behövs är med och för att se hur en ritning ska se ut.
Kontakta stadsbyggnadsförvaltningens kundservice
Har du synpunkter eller frågor om din ansökan kan du kontakta stadsbyggnadsförvaltningens kundservice.
Öppettider
Besöksadress
Postgatan 10
Postadress
Box 2554
403 17 Göteborg