Passbeskrivning

Här hittar du beskrivningar av de gruppträningspass du kan delta i på Skatås motionscentrum.

Passförklaring

Gympa Bas

Rörelseglädje till härlig musik. Ledarledda enkla rörelser som kan anpassas efter din nivå för att få upp pulsen. Passet inleds med uppvärmning och rörlighetsträning för att sedan övergå till mer fokus på puls. Inslag av styrkeövningar med kroppsvikt. Inga hopp.

Läs mer om vårt basträningsutbud

Funktionell träning Bas

Träning där du tränar puls, styrka, balans och rörlighet utifrån dina egna förutsättningar. Ledaren visar de olika övningarna där varierande träningsredskap används.

Läs mer om vårt basträningsutbud

Yoga Bas

Ett pass med fokus på andning, balans, styrka och rörlighet. Stående och sittande positioner som avslutas med avslappning. Passets upplägg varierar då instruktören själv sätter karaktären på passet.

Läs mer om vårt basträningsutbud

Bål & Balans

Effektiv träning för mage, midja, rygg och bålstabilitet. Detta pass passar utmärkt att kombinera med konditionsträning. 

Yinyoga 

Ett pass med fokus på andning, stretch och nedvarvning. Mjuka flöden sittandes och liggandes där positionen hålls under en längre tid. 

Rörlighet 

Ett pass där du sträcker ut dina muskler för att öka din rörlighet. Fokus på att förbättra balans och kroppskontroll. Ett bra komplement till styrketräning och konditionsträning.

Core

Ett styrkeinriktat pass för mage, rygg och säte. Varierande träningsredskap används. 

Dansmix

Ett danspass med enkla rörelser och en blandning av olika dansstilar och musikstilar.

Kondition och styrka

Intensiv konditionsträning kombinerat med styrkeövningar, tränar hela kroppen. Varierande redskap används. 

Ungdomsträning i gym

Ett pass där du som är 13-15 år och intresserad av styrketräning kan få träna på vårt gym. Normalt sett måste du ha en medföljande vuxen med dig för att få träna på gymmet, men vid detta pass räknas istället gympersonalen som din medföljande vuxen.