Passbeskrivning

Här finns gruppträningspass med varierande längd och intensitet.

Styrka:

Core

Ett styrkeinriktat pass för mage, rygg och rumpa. 

Kondition/styrka:

Avancerad step

Fartfylld konditionsträning på stepbräda. Avancerade stegkombinationer och koreografi.

Box

Ett kampsportsinspirerat pass med slag och sparkkombinationer. Fokus på kondition och styrka. Utrustning som handskar och mitsar används, och finns att låna på plats. 

Cykel

Konditionsträning på cykel, instruktören guidar dig genom varierad terräng och du väljer själv hur mycket motstånd du lägger på. 

Cykel bas

Konditionsträning på cykel, mestadels sittande. Du anpassar motståndet efter din nivå. Ledaren guidar dig genom hela passet och visar hur cykeln ställs in för att passa dig. 

Funktionell träning

Intervallbaserad träning i stationer med varierade redskap. Fokus på styrka, koordination och balans för hela kroppen. 

Funktionell träning bas

Stationsträning där du tränar puls, styrka, balans och rörlighet utifrån dina egna förutsättningar. Ledaren visar de olika stationerna där varierande träningsredskap används. 

Styrka, puls & mage

Konditionsträning kombinerat med styrkeövningar med fokus på mage och rygg. 

Step & styrka

Ett medelintensivt pass med fokus på kondition och styrka. Stegkombinationer på step up-bräda varvat med styrkeövningar för hela kroppen. 

Zumba Fitness (®)

Intensivt danspass med influenser från cha-cha, salsa och merengue. Passet består av intervaller med snabba och långsamma rytmer. 

Zumba Gold (®)

Ett enklare och långsammare danspass med influenser från cha-cha, salsa, samba och merengue. Passet är utan hopp och snabba kombinationer. 

Smidighet/styrka:

Rörlighet

Ett pass där du sträcker ut dina muskler för att öka din rörlighet. Vi arbetar med att förbättra balansen och kroppskontrollen. Ett bra komplement med till styrke-och konditionsträning. 

Yoga

Ett pass med fokus på balans, styrka, stretch och rörlighet. En blandning mellan stående och sittande positioner. Avslutas med avslappning. Passets upplägg varierar då instruktören själv sätter karaktären på passet. 

Yinyoga

En återhämtande form av yoga där avslappning, rörlighet och andning är i fokus. Sittande och liggande positioner varvas i mjuka flöden. Ta gärna med en varm tröja. 

Vattenträning:

Vattengympa

Lågintensivt pass i varmvatten med bottenkontakt. Valfri introduktion till redskap. 

Vattengympa bas

Till härlig musik tränar du både puls och styrka i varmt vatten. Inga redskap används och du jobbar efter egen förmåga. Bottenkontakt under hela passet. 

Vattenfys

Medelintensivt pass i bassäng med blandning av styrka och kondition. Redskap används i delar av passet. 

Vattenharmoni

Lågintensivt pass i varmbassäng med fokus på avslappning och harmoni. Mjuka rörelser i takt med din andning. 

Övrigt:

Ungdomsträning i gym

Ett pass där du som är 13-15 år och intresserad av styrketräning kan få träna på vårt gym. Normalt sett måste du ha en medföljande vuxen med dig för att få träna på gymmet men vid detta pass räknas istället gympersonalen som din medföljande vuxen.