Kontaktcenter

Göteborgs Stads kontaktcenter är din ingång till vägledning och information om stadens tjänster. Det är till oss du kommer om du vill prata med någon i Göteborgs Stad. Vi svarar på dina frågor eller vägleder till rätt person eller verksamhet. Kontaktcenter underlättar för dig som är boende, besökare eller företagare att komma i kontakt med Göteborgs Stad.

Vilken hjälp kan jag få av kontaktcenter?

Vi hjälper dig som boende, besökare eller företagare i Göteborg med att:

  • ge svar på allmänna frågor, ge allmän information.
  • ge vägledning och enklare rådgivning kring Göteborgs Stads tjänster.
  • hitta rätt handläggare om du behöver mer kvalificerad hjälp.
  • hitta information på stadens webbplats genom vägledning till självservice.

Oavsett ärende till Göteborgs Stad ger våra servicevägledare dig information och vägledning. Kontaktcenter är till för alla boende, besökare och företagare i Göteborg.

Vi ersätter inga verksamheter eller kontaktpersoner inom staden. Har du en handläggare kan du ringa hen på direktnummer som vanligt. Kontaktcenter erbjuder service på flera språk.

Hur kontaktar jag Göteborgs Stads kontaktcenter?

Vi ger service via goteborg.se, e-post, telefon och facebook. Du kan också besöka oss.

Kontaktuppgifter

Karta och öppettider

Här hittar du en film om Göteborgs Stads kontaktcenter

  1. Filmen utan text
  2. Filmen med svensk textning
  3. Filmen med engelsk textning
  4. Filmen med teckenspråk