Lediga jobb i Göteborgs Stad

Administratör med inriktning planering hemtjänst

Arbetsbeskrivning

Är du den medarbetaren vi söker?

Vi söker en administratör med inriktning planering hemtjänst till dag/kväll. Tjänsten är en tidsbegränsad AVA-anställning.

Nu förändrar vi hemtjänsten och våra medarbetare är avgörande för att vi ska lyckas. Våra brukare ska få ett ökat inflytande och självbestämmande. Det gör vi genom programmet Attraktiv hemtjänst. Tillsammans ska vi också utveckla yrkesrollen och vår gemensamma arbetsmiljö.

Hos oss får du ett arbete där du kan göra skillnad för våra brukare i deras vardag. Vi är måna om att du ska ha rätt förutsättningar i jobbet och kunna känna en glädje och stolthet över det vi gör.
Ditt uppdrag som administratör är till för att säkerställa arbetet med att möta den enskildes behov av vård och omsorg. I det dagliga arbetet skall du skapa förutsättningar för en god planerad verksamhet vilket kommer stödjas bland annat av digitalt planerings- och uppföljningssystem.


I dina arbetsuppgifter ingår att:
• på delegering av chef vara uppdragsmottagare genom Treserva.
• utifrån chefens bemanningskrav underhålla bemanningsplaneringen i Time- care, ansvara för planeringsprocessen – att göra en digital planering.
• koordinera för den dagliga driften, koordination gäller för både den enskilde och
för medarbetaren
• administration för den dagliga driften
• samarbeta och samverka med både interna och externa aktörer
• korttidsplanering (sjukfrånvaro, vab m.m.)
• uppföljning av verksamheten på uppdrag av chef
• ta fram rapporter, att göra statistik analys

Vi tror på att ge alla ett eget ansvar. Du ska känna dig delaktig och ha inflytande över den dagliga verksamheten och din egen utveckling.
Som anställd hos oss har du bland annat ett friskvårdsbidrag, cykelförmån, möjlighet till månadsbetalning på Västtrafiks årskort och personalstödsprogram

Kvalifikationer

Vem är du som söker?

Du har:
• gymnasiekompetens med adekvat inriktning.
• erfarenhet inom vård och omsorgsområdet, har du arbetat hemtjänst är det ett stort plus
• grundläggande it – kompetens och god it vana,
• erfarenhet att arbeta med planeringsverktyg – Time-care är meriterande
• god kunskaper om mobila verktyg
• strategisk förmåga och är van vid logistik
• har pedagogisk förmåga att fördela arbetsuppgifter
• har erfarenhet av att leda grupper
• har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift

Du är engagerad, har en hög social kompetens, gillar att ha många bollar i luften och kan samarbeta med andra. Du tar ett stort eget ansvar, är flexibel och vill gärna hitta lösningar. Vi ser gärna att du bidrar med egna idéer och är med och driver vårt kvalitetsarbete framåt.

Om SDF Centrum

CENTRUM är en av tio stadsdelsförvaltningar i Göteborg. Stadsdelen Centrum omfattar områdena Krokslätt, Guldheden, Landala, Vasastaden, Johanneberg, Lorensberg, Heden, Inom Vallgraven, Stampen samt Gårda. Vi är drygt 2 000 anställda som arbetar tillsammans för att erbjuda allt från förskola till äldreomsorg för Centrums 60 000 invånare. Målet är ett bra liv för alla människor i Centrum.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning bland våra medarbetare tillför verksamheten.
I vårt arbete utgår vi från Göteborgs stads fyra förhållningssätt:

• Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för
• Vi bryr oss
• Vi arbetar tillsammans
• Vi tänker nytt

Ansökningsinformation

  • Sista ansökningsdatum 2017-02-01
  • Ansök här
  • Referensnummer A643868

Anställningsvillkor

  • Omfattning Heltid
  • Antal tjänster 1
  • Anställningsform Tidsbegränsad anställning
  • Tillträde Tillträde snarast tidsbegränsade vikariat till 171231

Kontaktpersoner

  • Anna Samuelsson

    Enhetschef Övergripande hemtjänst
    Telefon: 031-3657784

Fackliga företrädare

  • Pia Lagnevall

    Vision
    Telefon: 031-365 74 34

  • Kommunal Väst Sektion Centrum

    Telefon: 031-3657060