Om att boka resa med flexlinjen
Precis som i den övriga kollektivtrafiken är alla välkomna som resenärer på flexlinjen, men på flexlinjen måste du förboka din resa. För att underlätta bokningen av din resa är det bra om du först anmält dig som flexlinjeresenär.
Berätta varifrån och vart du vill resa
Flexlinjen stannar bara vid mötesplatser där någon har bokat hämtning eller lämning. För den som har färdtjänsttillstånd kan flexlinjen komma ännu närmare.
Om du har svårt att hitta rätt mötesplats eller om du vill ha hjälp med olika alternativ kan du ringa vår kundservice på telefon 031-368 25 50. Du kan också fråga när du ringer och bokar resan i vår beställningscentral. Kartor och listor över mötesplatser finns för respektive område under Hitta din flexlinje.
Ange om du reser med sällskap, hjälpmedel eller bagage
Vid bokningen frågar vi alltid om du har med dig rollator, rullstol, barnvagn eller stort bagage. Det är viktigt att veta att allt och alla får plats. Kom därför ihåg att berätta om du tar med dig någon på resan.
Vänta på besked om den exakta tiden
När du bokar din resa får du en preliminär tid för när bussen hämtar dig. Det innebär att tiden kan flyttas fram. För att du ska slippa stå ute och vänta på bussen ringer en automatisk telefonröst upp dig och meddelar den korrekta tiden. Detta besked kan du få till antingen mobilen eller fasta telefonen.
Ring om bussen är försenad
Om bussen inte har kommit tio minuter efter den tid som du fick vid den automatiska uppringningen ska du kontakta färdtjänstens trafikledning.
Ring trafikledningen på 031-368 25 50.
Kontakta serviceresors kundservice
Har du synpunkter eller frågor om flexlinjen så kan du kontakta serviceresors kundservice.
Öppettider
Postadress
Box 2403
403 16 Göteborg
Kontakta trafikledningen
Kontakta oss på telefon 031-368 25 50 om du har väntat mer än 10 minuter och bussen inte kommer.