Till sidans huvudinnehåll

Boka flexlinjen via webb och app


Via serviceresors app eller minaresor.goteborg.se kan du själv boka din resa med flexlinje dygnet runt och enkelt hålla koll på ditt resande. Du kan bland annat se detaljer för dina bokningar eller bli ombud och hjälpa någon annan boka resor.

Du behöver användarnamn och lösenord

För att komma igång med app- och webbokning behöver du användarnamn och lösenord. Samma användarnamn och lösenord fungerar både på webbokningen och i appen. Du kan också logga in med bank-id. Bank-id beställer du via din bank. Om du inte har användaruppgifter sedan tidigare kan du beställa det via minaresor.goteborg.se. Om du har användaruppgifter sedan tidigare men inte hittar dem så kan vi skicka dem till dig igen. Gå in på minaresor.goteborg.se och klicka på "glömt lösenord".

Du kan boka resor mellan mötesplatser

Med app- och webbokningen kan du boka resor mellan flexlinjens mötesplatser. Om du har färdtjänst och vill boka flexlinjen mellan två adresser där det inte finns någon mötesplats så måste du ringa och boka din resa. Varje flexlinje har en egen sida där du hittar alla mötesplatser för just den linjen.

Hitta din flexlinje.

Så bokar du din flexlinjeresa

Boka via webb

När du har skapat dig ett konto hos oss kan du boka via vår webbokning. Webbokningen har adressen minaresor.goteborg.se, logga in med dina användaruppgifter som du har fått skickat till dig. Eller logga in med bank-id. Bank-id beställer du via din bank.

Boka via app

För att boka resor via serviceresors app behöver du först ladda ner appen till din telefon. Appen finns både för android och iPhone. Du kan ladda ner den gratis från Appstore eller Google Play.

När du laddat ner appen kan du boka resor i appen genom att logga in med ditt användarnamn och lösenord. Eller logga in medbank-id. Bank-id beställer du via din bank.

Boka via ombud

En vårdnadshavare, släkting eller liknande kan enkelt hantera ditt resande åt dig. Du bestämmer själv vem som ska vara ditt ombud. Ombudet måste ha ett konto hos oss. Kontot skapar ombudet direkt på minaresor.goteborg.se eller via blanketten ”Boka via ombud”. Om ditt ombud redan har ett konto hos oss kan du själv lägga till ditt ombud direkt via webbokningen eller appen. Ditt ombud kan sedan boka dina resor, se detaljer för samtliga bokade resor och dina tillstånd samt få störningsinformation. Däremot kan ombudet inte se din kommande faktura.

Boka via ombud

Kontakta serviceresors kundservice

Har du synpunkter eller frågor om flexlinjen så kan du kontakta serviceresors kundservice.

Öppettider

Telefon och e-post

Telefon
031-368 25 50
Kontaktformulär

Ställ en fråga eller lämna en synpunkt.

Fyll i din e-postadress om du vill ha svar.
Ställ en fråga eller lämna en synpunkt. Beskriv ditt ärende så detaljerat som möjligt. Max 5000 tecken.
Göteborgs Stad behandlar dina personuppgifter i enlighet med bestämmelserna i dataskyddsförordningen, DSF. För mer information, se Så här behandlar kommunen dina personuppgifter.

Postadress

Box 2403
403 16 Göteborg

${loading}