Anmäl ändrad inkomst – funktionsstöd
Varje år skickar vi ut en blankett om inkomstförfrågan till dig som har fått beslut inom funktionsstöd. På blanketten kan du anmäla ändrad inkomst. Du kan också anmäla ändrad inkomst direkt här på webbplatsen. Om du väljer att inte lämna dina inkomstuppgifter, innebär det att du accepterar den kommunala maxtaxan.
Maxtaxa och hur din avgift beräknas
Avgifter och kostnader för service, stöd och vård inom funktionshinder
Du får ta hjälp av en anhörig eller annat ombud för att fylla i det digitala formuläret eller blanketten. Ditt ombud kommer då att få fylla i sitt namn och sina kontaktuppgifter.
Anmäl ändrad inkomst på webben
Här kan du anmäla ändrad inkomst via vår e-tjänst. Förbered gärna och ta fram uppgifter om dina inkomster och boendeinkomster innan du klickar på länken.
Anmäl ändrad inkomst
Anmäl ändrad inkomst via blankett
Vill du hellre ladda ned en blankett för utskrift som du kan skicka via brev, använder du denna: Blankett inkomstförfrågan
Skicka blanketten till:
Förvaltningen för funktionsstöd, Administrativa enheten (Skriv vilket stadsområde du tillhör, Nordost, Centrum, Sydväst eller Hisingen.)
Box 4053
422 04 Hisings Backa
Är du osäker på vilket stadsområde du tillhör, kan du fylla i din gatuadress i den här tjänsten: I vilket område ligger gatan?