Till sidans huvudinnehåll
Händer skriver på ett tangentbord.

Anmäl ändrad inkomst – funktionsstöd

Du som har fått beslut om till exempel bostad med särskild service, får en gång om året redovisa dina inkomster. Detta gör du för att säkerställa att du betalar rätt avgift. Du kan anmäla ändrad inkomst direkt här på webbplatsen.

Varje år skickar vi ut en blankett om inkomstförfrågan till dig som har fått beslut inom funktionsstöd. På blanketten kan du anmäla ändrad inkomst. Du kan också anmäla ändrad inkomst direkt här på webbplatsen. Om du väljer att inte lämna dina inkomstuppgifter, innebär det att du accepterar den kommunala maxtaxan.

Maxtaxa och hur din avgift beräknas

Avgifter och kostnader för service, stöd och vård inom funktionshinder

Du får ta hjälp av en anhörig eller annat ombud för att fylla i det digitala formuläret eller blanketten. Ditt ombud kommer då att få fylla i sitt namn och sina kontaktuppgifter.

Anmäl ändrad inkomst på webben

Här kan du anmäla ändrad inkomst via vår e-tjänst. Förbered gärna och ta fram uppgifter om dina inkomster och boendeinkomster innan du klickar på länken.

Anmäl ändrad inkomst

Anmäl ändrad inkomst via blankett

Vill du hellre ladda ned en blankett för utskrift som du kan skicka via brev, använder du denna: Blankett inkomstförfrågan

Skicka blanketten till:

Förvaltningen för funktionsstöd, Administrativa enheten (Skriv vilket stadsområde du tillhör, Nordost, Centrum, Sydväst eller Hisingen.)
Box 4053
422 04 Hisings Backa

Är du osäker på vilket stadsområde du tillhör, kan du fylla i din gatuadress i den här tjänsten: I vilket område ligger gatan?

Kontakta en socialsekreterare inom funktionsstöd

Har du synpunkter eller frågor om att anmäla ändrad inkomst, är du välkommen att kontakta en socialsekreterare inom funktionsstöd i området där du bor.

${loading}