Digital post
Digital post från socialsekreteraren
Socialsekreterare kan skicka digital post till dig. Oavsett vilken digital brevlåda du har kan du få din myndighetspost dit.
Om du inte har en digital brevlåda och inte heller vill ansluta dig så kommer du fortsätta få din post på papper hem till dig.
Digitala brevlådor
För att börja ta emot din post digitalt behöver du ha en digital brevlåda och e-legitimation. Det finns tre digitala brevlådor att välja bland. Välj den brevlåda som passar dig bäst.
Det är bra att kontrollera dina inställningar i din digitala brevlåda för att bestämma om och vilken myndighetspost du vill få digitalt. Du har tillgång till din post dygnet runt var du än är, det är gratis och miljövänligt.
Det är även säkert att ta emot post digitalt då du behöver logga in med e-legitimation för att kunna läsa din post.
Mer om digitala brevlådor
På Skatteverket kan du läsa frågor och svar om digitala brevlådor.
Digital brevlåda hos Skatteverket
På Digg, myndigheten för digital förvaltning, kan du se vilka myndigheter som använder digital post.
Digital post för dig som privatperson Digg
Så hanteras dina personuppgifter
Inom Göteborgs Stad är det varje förvaltning och bolag som ansvarar för hur de behandlar personuppgifter. Det innebär att de har ansvaret för att personuppgifter behandlas lagligt, säkert och korrekt. Dina personuppgifter skyddas av dataskyddsförordningen, också kallad GDPR. Här kan du läsa mer:
Kontakta Göteborgs Stad
Har du synpunkter eller frågor om digital post kan du kontakta Göteborgs Stads kontaktcenter.
Öppettider
Telefon och e-post
- Telefon
- 031-365 00 00 (Göteborgs Stads kontaktcenter)
- E-post
- goteborg@goteborg.se
- Kontaktformulär
Postadress
Göteborgs Stad
404 82 Göteborg