Ansök om trygghetstelefon
Trygghetstelefon gör det möjligt för dig att komma i kontakt med personal vid oförutsedda situationer. Alla trygghetstelefoner som installeras i Göteborgs Stad är digitala. Det betyder att de fungera på samma sätt som en mobiltelefon.
Telefonen är till för att skapa trygghet för dig i ditt hem och används om du blivit hastigt sjuk, har fallit omkull eller behöver ha hjälp av någon annan anledning.
Hur fungerar det?
För att kunna installera en trygghetstelefon behöver du ha extranycklar att lämna ifrån dig.
Hur det fungerar, installation, kostnader och villkor kan du läsa om på sidan Så fungerar trygghetstelefon.
Välj ett av tre sätt att ansöka
1. Ansök här på webben
2. Ansök via blankett som du sedan postar till oss
Blankett för ansökan om stöd i hemmet
3. Ansök via socialsekreterare
Ta kontakt med socialsekreteraren i området där du bor.
Tietoa suomeksi/Information på finska
Kontakta socialsekreterare äldre
Vill du ansöka om trygghetstelefon kontaktar du en socialsekreterare i området där du bor.