Anmäl ändrad inkomst - äldreomsorg
Du som har hemtjänst eller bor på ett vård- och omsorgsboende behöver varje år lämna uppgifter om din inkomst. Det gör du för att vi ska kunna räkna ut rätt avgift för din omsorg.
Så här gör du
-
1
Du får en blankett hem i början av året
Blanketten skickas till dig som har ett beslut om stöd inom äldreomsorgen.
-
2
Förbered dina uppgifter
Ha dina inkomstuppgifter och uppgifter om boendekostnader redo innan du börjar.
-
3
Ta hjälp om du behöver
En anhörig eller annan person kan hjälpa dig att fylla i. Då ska den personen också fylla i sitt namn och sina kontaktuppgifter.
-
4
Fyll i blanketten eller använd e-tjänsten här på sidan
Du kan välja om du vill fylla i pappersblanketten du fått hem eller använda vår e-tjänst.
Har du skyddade personuppgifter? Använd då inte e-tjänsten, kontakta i stället en avgiftshandläggare för att anmäla din inkomst.
Blanketten skickar du till:
Göteborgs Stad
"Lön och avgift"
Box 334
421 32 Västra Frölunda
Kontakta avgiftshandläggare
Har du synpunkter eller frågor om avgifter kan du kontakta en avgiftshandläggare.
Avgiftshandläggare för dig över 65
- Telefon
- 031-365 00 00 (Göteborgs Stads kontaktcenter)
- Kontaktformulär