Till sidans huvudinnehåll

Anmäl ändrad inkomst - äldreomsorg

Du som har hemtjänst eller bor på ett vård- och omsorgsboende behöver varje år lämna uppgifter om din inkomst. Det gör du för att vi ska kunna räkna ut rätt avgift för din omsorg.

Så här gör du

  1. 1

    Du får en blankett hem i början av året

    Blanketten skickas till dig som har ett beslut om stöd inom äldreomsorgen.

  2. 2

    Förbered dina uppgifter

    Ha dina inkomstuppgifter och uppgifter om boendekostnader redo innan du börjar.

  3. 3

    Ta hjälp om du behöver

    En anhörig eller annan person kan hjälpa dig att fylla i. Då ska den personen också fylla i sitt namn och sina kontaktuppgifter.

  4. 4

    Fyll i blanketten eller använd e-tjänsten här på sidan

    Du kan välja om du vill fylla i pappersblanketten du fått hem eller använda vår e-tjänst.

    Har du skyddade personuppgifter? Använd då inte e-tjänsten, kontakta i stället en avgiftshandläggare för att anmäla din inkomst.

    Anmäl ändrad inkomst

    Blanketten skickar du till:

    Göteborgs Stad
    "Lön och avgift"
    Box 334
    421 32 Västra Frölunda


Kontakta avgiftshandläggare

Har du synpunkter eller frågor om avgifter kan du kontakta en avgiftshandläggare.

Avgiftshandläggare för dig över 65

Telefon
031-365 00 00 (Göteborgs Stads kontaktcenter)
Kontaktformulär

Ställ en fråga eller lämna en synpunkt.

Fyll i din e-postadress om du vill ha svar.
Ställ en fråga eller lämna en synpunkt. Beskriv ditt ärende så detaljerat som möjligt. Max 5000 tecken.
Göteborgs Stad behandlar dina personuppgifter i enlighet med bestämmelserna i dataskyddsförordningen, DSF. För mer information, se Så här behandlar kommunen dina personuppgifter.
${loading}