Till sidans huvudinnehåll

Anmäl ändrad inkomst

Du som har till exempel hemtjänst eller vård- och omsorgsboende ska varje år redovisa dina inkomster. Det gör du för att vara säker på att du betalar rätt avgift. Du får i början av året hem en blankett att fylla i och skicka tillbaka eller så kan du göra det här på sidan.

En blankett skickas därför årligen hem till dig som fått biståndsbeslut om stöd inom äldreomsorgen. Vill du kan du också anmäla ändrad inkomst direkt här nedan.

Om du väljer att inte lämna dina inkomstuppgifter görs bedömning efter maxtaxa.

Du får ta hjälp av en anhörig eller annat ombud för att fylla i blanketten/formuläret. Ditt ombud kommer då att få fylla i sitt namn och sina kontaktuppgifter.

Anmäl ändrad inkomst

Förbered gärna innan du klickar på länken med att ta fram uppgifter om dina inkomster och boendekostnader.

Anmäl ändrad inkomst

Du som har skyddade personuppgifter ska inte använda e-tjänsten utan istället anmäla ändrad inkomst genom att kontakta en avgiftshandläggare.

Kontakta avgiftshandläggare

Har du synpunkter eller frågor om avgifter kan du kontakta en avgiftshandläggare

Avgiftshandläggare för dig över 65

Telefon
031-365 00 00 (Göteborgs Stads kontaktcenter)
Kontaktformulär

Ställ en fråga eller lämna en synpunkt.

Fyll i din e-postadress om du vill ha svar.
Ställ en fråga eller lämna en synpunkt. Beskriv ditt ärende så detaljerat som möjligt. Max 5000 tecken.
Göteborgs Stad behandlar dina personuppgifter i enlighet med bestämmelserna i dataskyddsförordningen, DSF. För mer information, se Så här behandlar kommunen dina personuppgifter.
${loading}