Chatta med en bibliotekarie

Har du en fråga? Få snabb och personlig service oavsett var du är! I bibliotekens chatt får du svar på frågor om till exempel dina reservationer, öppettider, bibliotekens digitala tjänster eller fejkade nyheter.

Personlig service för alla dina biblioteksärenden

Chatta med en bibliotekarie och få personlig service med dina biblioteksärenden – oavsett var du är. Du kan få svar på samma saker som när du går till biblioteket och pratar med en bibliotekarie, till exempel frågor om dina reservationer och bibliotekens öppettider. Du kan också få hjälp att komma igång med bibliotekens digitala tjänster, få boktips eller få vägledning när det gäller källkritik och fejkade nyheter. 

Vi som svarar sitter på Stadsbiblioteket och du kan chatta med oss på vardagar kl 8-20 och på helger kl 10-18. Underperioden 21/12-8/1 är chatten öppen fram till kl 18 på vardagar. Du kan använda chatten oavsett vilket av Göteborgs folkbibliotek du brukar besöka.

När chatten är öppen kan du chatta här:

 

chat loading...


Du når också chatten via appen BiblioteketOm chatten är stängd kan du kontakta ditt bibliotek via telefon eller e-post.


Pröva vår nya videochatt

Nu prövar vi nya sätt att finnas till hands. Därför kan du nu även videochatta med en bibliotekarie och ställa frågor och få hjälp med biblioteksärenden.

Klicka här för att komma till videochatten

Under testperioden bemannar vi inte chatten hela dagen, du kan nå oss dessa tider:
  • Teknik drop-in: Måndag, tisdag och onsdag kl 10-12
  • Dynamo: Måndag och torsdag kl 16-18 (Personal från vår ungdomsavdelning Dynamo bemannar chatten.)