Pressbildarkiv

Media har tillgång till Göteborgs Stads pressbildarkiv.

Stadens pressbildarkiv

Arkivet finns här: pressbilder.goteborg.se

Pressbildarkivet är öppet för alla och kräver inga inloggningsuppgifter. Bilderna kan laddas ner och användas fritt. Ange alltid fotografens namn. Under "Arkiv" finns instruktioner som enkelt visar hur du gör.

Vad finns det för bilder?

Pressbildarkivet innehåller i huvudsak porträttbilder på tjänstepersoner i ledande befattning och politiker, främst i kommunfullmäktige och kommunstyrelsen. Arkivet innehåller inga bilder från Göteborg.

Kontakta Göteborgs Stads mediabank

Har du synpunkter eller frågor så kan du kontakta ansvarig för mediabanken på intraservice, via kontaktcenter.

Fråga efter ansvarig för mediabanken