Till sidans huvudinnehåll

Överklaga beslut


Om du inte är nöjd med ett beslut som rör dig som individ, kan du överklaga. Du lämnar din överklagan till den nämnd eller förvaltning som fattat beslutet inom tre veckor från att du fått beslutet.

Om du inte är nöjd med ett beslut som rör dig som individ, kan du överklaga genom förvaltningsbesvär. Lämna din överklagan till den nämnd eller förvaltning som fattat beslutet inom tre veckor från det att du fått del av beslutet. Du måste bland annat beskriva varför du tycker att beslutet ska ändras.

Här kan du läsa om hur du skriver ett överklagande.


Kontakta socialförvaltningen Sydväst

Har du synpunkter eller frågor om överklagan så kan du kontakta socialförvaltningen Sydväst

Öppettider

Telefon och e-post

Telefon
031-365 00 00 (Göteborgs Stads kontaktcenter)
Kontaktformulär

Ställ en fråga eller lämna en synpunkt.

Fyll i din e-postadress om du vill ha svar.
Ställ en fråga eller lämna en synpunkt. Beskriv ditt ärende så detaljerat som möjligt. Max 5000 tecken.
Göteborgs Stad behandlar dina personuppgifter i enlighet med bestämmelserna i dataskyddsförordningen, DSF. För mer information, se Så här behandlar kommunen dina personuppgifter.

Besöksadress

Zirkongatan 7

[{ "type":"Feature", "geometry":{ "type":"Point", "coordinates":[11.90022641896666,57.64110784125824] }, "properties":{ "title":"Socialförvaltningen Sydväst", "content":"Zirkongatan 7" } }]

Postadress

Box 16
421 21 Västra Frölunda

Relaterad information

Kommun och politik

Läs mer om att överklaga beslut

Det går att överklaga beslut som till exempel socialt bistånd. Detta kallas förvaltningsbesvär och det är bara den som är berörd av beslutet som kan överklaga. Hur man gör för att överklaga ska framgå av beslutet.

${loading}