Till sidans huvudinnehåll
Ett tegelhus vid en gata, blå himmel.

Miljöförvaltningen

Miljöförvaltningens uppdrag är att verka för att göteborgarna ska ha en god livsmiljö och för att Göteborgssamhällets negativa påverkan på hälsa och miljö ska vara så liten som möjligt. Vårt kontor ligger på Karl Johansgatan 23 i Majorna.

Organisation och ledning

Miljöförvaltningen har drygt 260 anställda och är organiserad i tre olika verksamhetsavdelningar och fyra stödavdelningar. I förvaltningsledningen ingår direktören och samtliga avdelningschefer.

Kontaktuppgifter

Vår reception är öppen för utlämning av allmänna handlingar vardagar 10-12. Övriga ärenden till miljöförvaltningen gör du via Göteborgs Stads kontaktcenter eller våra e-tjänster. För att träffa din handläggare i ett pågående ärende måste du ringa eller skicka e-post för att boka tid.

Möt våra medarbetare

Tillsammans med runt 260 miljöutredare, livsmedels- och miljöinspektörer, registratorer, jurister och andra kollegor på miljöförvaltningen kan du vara med och skapa en hållbar stad!

Har du fått faktura från miljöförvaltningen?

Du har fått en faktura från oss för att du ska betala för den tid som vi lagt på att göra tillsyn, kontroll och prövning av din verksamhet.

Återbetalning från miljöförvaltningen

Beloppet på vissa fakturor från miljöförvaltningen som skickades ut under perioden 1 januari till 30 juni 2023 är för högt. Därför betalar förvaltningen tillbaka pengar till de som fått felaktiga fakturor.

Så behandlar vi personuppgifter

Miljöförvaltningen kan behöva samla in, ta emot eller på annat sätt behandla dina personuppgifter för att vi ska kunna fullgöra vårt uppdrag. På den här sidan kan du läsa om hur vi behandlar dina personuppgifter och vilka rättigheter du har.

Relaterad information

Politiker i nämnden

Här hittar du politikerna i miljö- och klimatnämnden.

Handlingar och protokoll

Här kan du söka efter handlingar och protokoll från miljö- och klimatnämnden.

${loading}