Förvaltningens grunduppdrag
Förvaltningens grunduppdrag regleras i nämndens reglemente. Här kan du läsa hur våra grunduppdrag beskrivs i tre delar.
Grunduppdrag
- Vi ansvarar för att leda utvecklingen inom inköp och upphandling i Göteborgs Stad
- Vi är Göteborgs Stads och Göteborgsregionens inköpscentral
- Vi stödjer staden med tjänster inom nämndens alla verksamhetsområden
Budget, verksamhetsplan och årsrapport
Budgeten lyfter fram de mål och uppdrag som är särskilt prioriterade under budgetåret. Den ligger till grund för nämndens verksamhetsplan som tillsammans med grunduppdraget styr förvaltningens arbete under året.
I årsrapporten följs kommunfullmäktiges mål och uppdrag för nämnden upp. Dessutom redovisas det ekonomiska läget, personalfrågor och väsentliga avvikelser i grunduppdragen.
Här kan du läsa förvaltningens budget, verksamhetsplan och årsrapport.
Kontakta inköps- och upphandlingsförvaltningen
Besöksadress
Magasinsgatan 18A
[{
"type":"Feature",
"geometry":{
"type":"Point",
"coordinates":[11.962572714466754,57.70361009363404]
},
"properties":{
"title":"Inköps- och upphandlingsförvaltningen",
"content":"Magasinsgatan 18A"
}
}]
Postadress
Box 1111
405 23 Göteborg