Förvaltningens grunduppdrag
Förvaltningens grunduppdrag regleras i nämndens reglemente. Här kan du läsa hur våra grunduppdrag beskrivs i tre delar.
Grunduppdrag
- Vi ansvarar för att leda utvecklingen inom inköp och upphandling i Göteborgs Stad
- Vi är Göteborgs Stads och Göteborgsregionens inköpscentral
- Vi stödjer staden med tjänster inom nämndens alla verksamhetsområden
Budget, verksamhetsplan och årsrapport
Budgeten lyfter fram de mål och uppdrag som är särskilt prioriterade under budgetåret. Den ligger till grund för nämndens verksamhetsplan som tillsammans med grunduppdraget styr förvaltningens arbete under året.
Budget och verksamhetsplan för 2023
I årsrapporten följs kommunfullmäktiges mål och uppdrag för nämnden upp. Dessutom redovisas det ekonomiska läget, personalfrågor och väsentliga avvikelser i grunduppdragen.
Kontakta förvaltningen för inköp och upphandling
Besöksadress
Magasinsgatan 18A
[{
"type":"Feature",
"geometry":{
"type":"Point",
"coordinates":[11.962572714466754,57.70361009363404]
},
"properties":{
"title":"Förvaltningen inköp och upphandling",
"content":"Magasinsgatan 18A"
}
}]
Postadress
Box 1111
405 23 Göteborg