Konsumentrådgivning
Konsumentrådgivningen ger oberoende rådgivning och information om dina rättigheter som konsument. Vi ger rådgivning till dig som bor i Göteborg.
Detta kan konsumentrådgivningen hjälpa dig med
- Berätta om dina rättigheter när du är missnöjd med en vara eller tjänst som du köpt av ett företag.
- Ge dig råd om hur du på bästa sätt reklamerar (klagar) till säljaren.
- Ge dig råd om hur du går vidare om ni inte kommer överens. Till exempel genom att anmäla ett ärende till Allmänna reklamationsnämnden.
- Ge dig råd inför köp, till exempel vad du ska tänka på innan du anlitar en hantverkare eller köper en vara.
Läs mer om konsumentrådgivningen
Omsorg och stöd
Konsumentrådgivning
Kontakta konsumentrådgivningen
Har du frågor om dina rättigheter som konsument? Kontakta konsumentrådgivningen.
Telefon
- Telefon
- 031-368 08 00
Besöksadress
Ekelundsgatan 1
[{
"type":"Feature",
"geometry":{
"type":"Point",
"coordinates":[11.960791490219512,57.70511998315795]
},
"properties":{
"title":"Konsumentrådgivning",
"content":"Ekelundsgatan 1"
}
}]
Postadress
Box 11364
404 28 Göteborg
- Fax
- 031-368 08 48