Till sidans huvudinnehåll

Underhållsarbete på goteborg.se påverkar vissa e-tjänster samt Mina sidor på lördag kl. 8-18

Senast uppdaterad: 18 april 2024 klockan 16:45

Nu på lördag 20 april från kl. 8 fram till ungefär kl. 18 fungerar inte alla e-tjänster på grund av underhållsarbete på goteborg.se. Du ser när du klickar in i e-tjänsten om den fungerar eller inte. E-tjänster som påverkas är till exempel återansök om försörjningsstöd och boendeparkering.

Anmäl autogiro


Här kan du anmäla autogiro direkt på webben eller via blankett.

Med autogiro betalas dina fakturor automatiskt på förfallodagen. Det passar bra för återkommande betalningar, som till exempel boendeparkering, hemtjänst och avgift för förskola. 

Du kan behöva anmäla flera autogiron

Ett autogiro täcker inte in alla de tjänster du betalar för till Göteborgs Stad. Har du fakturor från flera förvaltningar i staden behöver du anmäla flera autogiron. 

Så ser du att ditt autogiro gäller

När du får en faktura från Göteborgs Stad med texten ”Autogirofaktura” vet du att tjänsten är i gång och att fakturan betalas automatiskt på förfallodagen. Om du vill slippa att få pappersfakturan kan du kombinera ditt autogiro med e-faktura.

Du måste ha pengar på kontot

Du måste ha täckning på kontot senast klockan 00.01 på förfallodagen, annars kan det innebära att betalningen inte sker. 

Avsluta autogiro

Du kan när som helst återkalla ditt medgivande vilket innebär att tjänsten helt avslutas. Det kan du göra via din internetbank eller här på webben.  

Anmäl eller avsluta autogiro via webben

Här kan du anmäla och avsluta dina autogiromedgivanden till Göteborgs Stad.

Anmäl eller avsluta autogiro

För att logga in behöver du en e-legitimation som till exempel Bank-id.

Anmäl autogiro via blankett

Du kan också skriva ut blanketten autogiroanmälan, medgivande som du undertecknar och skickar till:

Göteborgs Stad Intraservice
Kundreskontra
405 38 Göteborg

Anmälan autogiro

Ha en faktura till hands när du fyller i blanketten, där finns de uppgifter du behöver. 

Kontakta Intraservice

Har du synpunkter eller frågor om autogiro så kan du kontakta Intraservice.

Telefon och e-post

Telefon
031-365 00 00 (Göteborgs Stads kontaktcenter)
Kontaktformulär

Ställ en fråga eller lämna en synpunkt.

Fyll i din e-postadress om du vill ha svar.
Ställ en fråga eller lämna en synpunkt. Beskriv ditt ärende så detaljerat som möjligt. Max 5000 tecken.
Göteborgs Stad behandlar dina personuppgifter i enlighet med bestämmelserna i dataskyddsförordningen, DSF. För mer information, se Så här behandlar kommunen dina personuppgifter.

Besöksadress

Rosenlundsgatan 4

[{ "type":"Feature", "geometry":{ "type":"Point", "coordinates":[11.956377321449601,57.70146299461822] }, "properties":{ "title":"Intraservice", "content":"Rosenlundsgatan 4" } }]

Postadress

Intraservice
403 31 Göteborg

${loading}