Anmäl autogiro
Med autogiro betalas dina fakturor automatiskt på förfallodagen. Det passar bra för återkommande betalningar, som till exempel boendeparkering, hemtjänst och avgift för förskola.
Du kan behöva anmäla flera autogiron
Om du får fakturor från flera förvaltningar i staden, då har du flera kundnummer. Du måste då göra en anmälan per kundnummer för att få samtliga fakturor på autogiro. Du hittar respektive kundnummer på de tidigare kundfakturor du fått.
Så ser du att ditt autogiro gäller
När du får en faktura från Göteborgs Stad med texten ”Autogirofaktura” vet du att tjänsten är i gång och att fakturan betalas automatiskt på förfallodagen. Om du vill slippa att få pappersfakturan kan du kombinera ditt autogiro med e-faktura.
Du måste ha pengar på kontot
Du måste ha täckning på kontot senast dagen innan förfallodagen, annars kan det innebära att betalningen inte sker.
Avsluta autogiro
Du kan när som helst återkalla ditt medgivande vilket innebär att tjänsten helt avslutas. Det kan du göra via din internetbank eller här på webben.
Anmäl eller avsluta autogiro via webben
Här kan du anmäla och avsluta dina autogiromedgivanden till Göteborgs Stad.
För att logga in behöver du en e-legitimation som till exempel Bank-id.
Anmäl autogiro via blankett
Du kan också skriva ut blanketten autogiroanmälan, medgivande som du undertecknar och skickar till:
Göteborgs Stad Intraservice
Kundreskontra
405 38 Göteborg
Ha en faktura till hands när du fyller i blanketten, där finns de uppgifter du behöver.
Kontakta Intraservice
Har du synpunkter eller frågor om autogiro så kan du kontakta Intraservice.
Besöksadress
Rosenlundsgatan 4Postadress
403 31 Göteborg