Göteborgs Stads trygghetsråd
Göteborgs Stads trygghetsråd är ett forum för samråd och utbyte av kunskap och erfarenheter mellan olika myndigheter, aktörer och kommunledningen, för att öka tryggheten för alla i Göteborg.
Mötestider för Göteborgs Stads trygghetsråd
2022
25 februari
24 maj
20 september
15 november
Handlingar och protokoll
Handlingar och protokoll från Göteborgs Stads trygghetsråd hittar du i söktjänsten Handlingar och protokoll.
Om Göteborgs Stads trygghetsråd
Syftet med rådet är att stärka det politiska ansvaret i det trygghetsskapande och brottsförebyggande arbetet på strategisk nivå. Syftet är också att tydliggöra behov av agerande, samordning och samverkan.
Årligen samlas rådet kring en övergripande lägesbild över brott och otrygghet. På resterande möten fördjupar sig rådet i valda teman. Dialog förs på strategisk nivå. På varje möte diskuteras även ytterligare frågor inom brott och otrygghet, utöver valt tema.
Ledamöter i Göteborgs Stads trygghetsråd
Rådet består av 14 ledamöter och två ersättare. Ledamöter och ersättare utses av kommunstyrelsen för en period av fyra år räknat från den 1 januari, året efter då allmänna val av kommunfullmäktige ägt rum.
Ledamöterna i rådet utgörs av kommunstyrelsens presidium, representanter från Polismyndigheten, Försvarsmakten, Länsstyrelsen i Västra Götalands län, Västra Götalandsregionen, akademien, näringslivet och civilsamhället.
Filer och dokument
-
Verksamhetsberättelse Göteborgs Stads trygghetsråd 2020
Verksamhetsberättelse Göteborgs Stads trygghetsråd 2020
43 kB -
Verksamhetsberättelse Göteborgs Stads trygghetsråd 2021
Verksamhetsberättelse Göteborgs Stads trygghetsråd 2021
83 kB
Kontakta stadsledningskontoret
Har du synpunkter eller frågor kan du kontakta stadsledningskontoret.
Telefon och e-post
- Telefon
- 031-365 00 00 (Göteborgs Stads kontaktcenter)
Besöksadress
Gustaf Adolfs Torg 4A
Postadress
Stadsledningskontoret
404 82 Göteborg