Förvaltningen för konsument- och medborgarservice i sociala medier

Flera av konsument- och medborgarservice verksamheter är aktiva i sociala medier som Facebook, Twitter och YouTube. Här listar vi dem.

Facebook

Facebook är ett socialt nätverk där användarna kommunicerar med vänner, organisationer, företag med mera. Du behöver ingen inloggning för att kunna läsa inläggen från våra verksamheter på Facebook. Men om du vill prenumerera, kommentera eller ”gilla” inläggen så behöver du ett Facebook-konto.

Facebook Konsument Göteborg
Här skriver konsumentrådgivningen och budget- och skuldrådgivningen.

Facebook Fairtrade City Göteborg

Twitter

Twitter är ett socialt nätverk och mikroblogg där användarna skriver meddelanden på max 140 tecken. Du behöver ingen inloggning för att kunna se inläggen på Twitter. Men om du vill prenumerera, kommentera eller ”gilla” inläggen så behöver du ett Twitter-konto.

Twitter Konsument Göteborg
Här skriver konsumentrådgivningen och budget och skuldrådgivningen.

Twitter Fairtrade Göteborg

Göteborgs Stads officiella sidor

Facebook
Twitter
YouTube