Foto Annelie Gärdmark

Inköp och upphandling

Förvaltningen Inköp och upphandling är Göteborgs Stads strategiska resurs i inköpsfrågor. Förvaltningen är också stadens inköpscentral och tillhandahåller ramavtal för varor och tjänster av gemensamt intresse för Göteborgs Stads förvaltningar och bolag.

Organisation och ledning

Förvaltningen för inköp och upphandling är Göteborgs Stads inköpscentral och strategiska resurs i upphandlingsfrågor. Förvaltningen har 65 anställda som samordnar och följer upp Göteborgs Stads gemensamma inköp av varor och tjänster med målet att bidra till ett hållbart samhälle för göteborgaren.

Jobba hos oss

25 miljarder kronor - så mycket köper Göteborgs Stad in tjänster och varor för varje år. Det gör oss till en av Sveriges största offentliga inköpsorganisationer. Med vår samlade kraft har vi enorm möjlighet att göra samhället till en bättre plats. Vi befinner oss i en tid då vi måste se till att de val vi gör blir hållbara, både utifrån miljömässiga och sociala aspekter, men också ekonomiskt. På så vis går skattemedlen dit de verkligen behövs.

Så behandlar vi personuppgifter

Göteborgs Stad Inköp och upphandling kan behöva samla in, ta emot eller på annat sätt behandla dina personuppgifter. Dina personuppgifter behandlas bara om det finns stöd i dataskyddsförordningen eller annan lag, eller om du har godkänt det. Här kan du läsa om hur Inköp och upphandling behandlar dina personuppgifter och om hur du kommer i kontakt med oss.

Inköp och upphandling

Du hittar information om inköp och upphandling under Företagare.