Fastighetsnämndens uppdrag
Fastighetsnämnden ansvarar för Göteborgs Stads mark- och bostadspolitiska uppgifter.
Nämndens övergripande mål är att skapa förutsättningar för att de som bor och vill bo i Göteborg skall kunna erbjudas goda bostäder i en trygg och stimulerande miljö. En annan viktig uppgift är att ge service åt och underlätta etablering och utveckling av näringslivet i Göteborg samt att medverka till en utveckling av Göteborg som kunskapsstad.
Nämndens ansvar i korthet
- skapa förutsättningar för nya bostäder
- mark- och exploateringsverksamhet
- köpa, sälja och arrendera ut mark
- förvaltning av mark och byggnader
samordna insatser på det bostadssociala området
- anvisa bostäder till hushåll med särskilda behov
- bostadsanpassningsbidrag
- kommunalt bostadstillägg (KBH) till personer med funktionsnedsättning
- samordna insatser för att göra offentliga miljöer tillgängliga för personer med funktionsnedsättning
Kontakta fastighetskontoret
Har du synpunkter eller frågor kan du kontakta fastighetskontoret.
Telefon och e-post
- Telefon
- 031-365 00 00 (Göteborgs Stads kontaktcenter)
Besöksadress
Postgatan 10
[{
"type":"Feature",
"geometry":{
"type":"Point",
"coordinates":[11.965237540062146,57.70774298158523]
},
"properties":{
"title":"Fastighetskontoret",
"content":"Postgatan 10"
}
}]
Postadress
Box 2258
403 14 Göteborg
- Fax
- 031-711 35 54