Jobba på stadsfastighetsförvaltningen
Det här gör vi
Stadsfastighetsförvaltningen ansvarar för att planera, bygga, hyra in, förvalta och utveckla de lokaler och utemiljöer som Göteborgs Stads verksamheter behöver. Vi deltar aktivt i stadens lokalbehovsplanering och lokalförsörjning. Många av våra fastigheter är skolor och förskolor, men vi ansvarar också för vård- och omsorgsboenden, boenden med särskild service, anläggningar och lokaler för kommersiell verksamhet.
Vi bygger och förvaltar för dagens och kommande generationer göteborgare. I vår roll som byggherre har vi ett stort ansvar för att minska miljö- och klimatbelastningen.
Tillsammans med stadsmiljöförvaltningen, exploateringsförvaltningen och stadsbyggnadsförvaltningen har vi ett samordnat ansvar för stadsutvecklingen i Göteborgs Stad. Detta innebär en delad ansvarsfördelning och roller utifrån planering, genomförande och förvaltning. Målet är att bidra till en sammanhållen, effektiv och transparent stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv i staden.
Många yrkesroller och möjlighet till karriärutveckling
Vi arbetar aktivt för att attrahera både juniora och seniora kompetenser. Som arbetsgivare värnar vi om den erfarenhet och kompetens seniora medarbetare tar med sig till vår verksamhet. Vi strävar likväl efter att kunna erbjuda studenter möjlighet till arbetslivserfarenhet och tar emot praktikanter via lärande i arbetet (LIA), arbetsplatsförlagt lärande (APL) och verksamhetsförlagd utbildning (VFU). Praktik hos oss kan leda till goda referenser och en skjuts in i arbetslivet.
Utvecklas hos oss
Här på stadsfastighetsförvaltningen ser vi gärna att våra chefer och medarbetare utvecklas med oss. Vi erbjuder kompetensutveckling, karriärvägar och kompetensväxlingar inom vår förvaltning och i Göteborgs Stad.
Vill du utveckla dig i din roll, tydliggöra din kompetens, gå vidare i din utveckling? Då har du möjlighet att få coaching på Karriärcenter. Karriärcenter är en resurs för Göteborgs Stads medarbetare och chefer i frågor som rör kompetens, yrkesliv, utveckling och karriärplanering. Verksamheten är till för alla medarbetare och chefer som vill utvecklas inom sin nuvarande roll eller förbereda sig för ett steg vidare.
Läs mer om karriärutveckling i Göteborgs Stad.
Det här erbjuder vi
Det här är några av våra förmåner:
- Flexibel arbetstid för många av våra tjänster
- Växelvist arbete (arbeta delvis hemifrån när verksamheten tillåter det)
- Friskvårdsbidrag
- Semesterväxling (byta semesterdagstillägget mot fler lediga dagar, om du uppfyller krav för semesterväxling)
- Hållbart arbetsliv
- Tillitsbaserat ledarskap
Läs mer om förmåner och lön i Göteborgs Stad.
Hållbart arbetsliv
Stadsfastighetsförvaltningen arbetar för ett hållbart arbetsliv där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ett rikt liv också utanför arbetet. Vi har skapat möjligheter för växelvist arbete, som innebär att du ska kunna arbeta delvis hemifrån när verksamheten tillåter det.
Inom förvaltningen tillämpar vi ett tillitsbaserat ledarskap som grundar sig i den inkluderande arbetsplatsen. Vårt ledarskap präglas av att möta medarbetaren med respekt, lyhördhet och tillit. Vår arbetsplats ska kännetecknas av öppenhet och respekt för olikheter där mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. Hos oss är inkludering och jämlikhet en viktig del i vår kultur och alla våra medarbetare och chefer får utbildning i ämnet.
Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning av ålder på förvaltningen.
Vill du veta mer om oss?
- Stadsfastighetsförvaltningens uppdrag och verksamhet
- Om du är nyfiken på stadsutveckling och de projekt som vi är involverade i, besök sidorna under Göteborg växer
- Möt medarbetare inom Göteborgs Stads stadsutveckling
- På LinkedIn berättar vi om lediga tjänster och delar med oss om vad som händer på stadsfastighetsförvaltningen och inom stadsutvecklingen i Göteborg
Kontakta stadsfastighetsförvaltningen
Besöksadress
Lillhagsparken 13Postadress
402 26 Göteborg
- Fax
- 031-365 01 01