Administratör
Arbetsbeskrivning
Vill du ha roligt på jobbet och samtidigt göra nytta för göteborgarna? Visst är vi lite partiska, men det är faktiskt så vi ser på arbetet här på Göteborgs två vattenverk.
Det kommer att hända mycket i vår verksamhet under 2024. Vi kommer bland annat att införa två nya verksamhetssystem, samt intensifiera arbetet med att förtydliga och utveckla våra roller och arbetsprocesser. Därför söker vi en administratör som under nästa år kan leda arbetet med att förtydliga, utveckla och effektivisera många av enhetens administrativa arbetsprocesser och ta fram tillhörande rutiner, instruktioner eller lathundar. Du kommer att arbeta mycket tillsammans med de som utför arbetet idag så ni tillsammans kan hitta bra lösningar och arbetssätt.
I uppdraget ingår även att stötta i enhetens administrativa uppdrag vid exempelvis ökad arbetsmängd eller ledigheter. Exempel på arbetsuppgifter kopplat till detta är besökshantering och inköp. Omfattningen kommer att variera under året men bedömningen är att det i snitt rör sig om en dag i veckan. Det finns idag tre administratörer på enheten och ni kommer att ha ett nära samarbete både i utvecklingsfrågor och i den dagliga driften.
Din arbetsplats kommer att vara på våra två vattenverk samt på huvudkontoret utifrån vad verksamheten kräver. Arbetsuppgifterna kan också komma att justeras under tidens gång beroende på verksamhetens behov.
Kvalifikationer
Dina personliga kompetenser kommer att vara viktiga och vi söker vi dig som självständigt kan driva arbetet framåt och har en förmåga att själv se förbättringsmöjligheter. Eftersom du kommer att utföra arbetet tillsammans med kollegor både på och utanför enheten är det såklart viktigt att du bidrar till en positiv atmosfär där allas kunskap och erfarenhet tas tillvara. Samtidigt behöver du kunna komma i mål med frågor även om det ibland innebär att allas önskemål inte kan tillgodoses.
Vi söker dig som har
• Gymnasieutbildning
• Minst 3 års erfarenhet av att arbeta med utveckling och effektivisering av arbetsprocesser, eller likvärdiga arbetsuppgifter
• Mycket god datorvana och administrativ förmåga
• Du behöver även kunna kommunicera bra på svenska i både tal och skrift.
Erfarenhet av att arbeta i Proceedo och OMNIS är meriterande. Likaså om du har B-körkort.
Tjänsten är säkerhetsklassad och förutsätter svenskt medborgarskap och godkänd säkerhetsbedömning, vilket bland annat innebär registerkontroll från Säpo och alkohol- och drogtest.
Övrig information
Som anställd på Kretslopp och vatten kommer du att bli krigsplacerad inom ramen för Kretslopp och vattens roll i totalförsvaret.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Om Kretslopp och vatten
Kretslopp och vatten är till för göteborgarna. Vi ansvarar för att några av Göteborgs viktigaste samhällstjänster fungerar, alla dygnets timmar, hela året runt. Genom arbetet med vatten, avlopp och avfall bidrar Kretslopp och vatten till att skapa ett kretsloppssamhälle som möjliggör för göteborgarna att leva hållbart. Vår vision är ”Vi gör det lätt att leva hållbart” och vårt jobb är viktigt på riktigt.
Göteborg växer som aldrig förr. Vi arbetar med att säkra dricksvattenförsörjningen till staden genom att bygga och underhålla staden under marken. Vi påverkar och planerar för byggandet av ett Göteborg som ska klara morgondagens klimatutmaningar. Vi arbetar även med att se till att det avfall som göteborgarna genererar samlas in och behandlas på rätt sätt. Vi arbetar långsiktigt med göteborgarens medvetenhet och beteende kring kretslopp och användningen av dricksvatten.
Vi är en taxefinansierad förvaltning med stor fackkunskap med cirka 500 anställda. Inom organisationen har vi kompetens för att lösa vårt uppdrag – både när vi planerar och utför arbetet.
Delar du vår vision och vill veta mer om oss? Besök gärna www.goteborg.se/kretsloppochvatten eller följ oss på Facebook eller Linkedin.
Ansökningsinformation
- Sista ansökningsdatum
- 2023-12-05
- Referensnummer
- C164657
Anställningsvillkor
- Omfattning
- Heltid
- Antal tjänster
- 1
- Anställningsform
- Tidsbegränsad anställning
- Tillträde
- Tillträde sker efter överenskommelse
- Tidsbegränsat till
- 2024-12-31
Kontaktpersoner
- Emelie Wigermo
-
Enhetschef
Telefon: 072-221 27 72
E-post: emelie.wigermo@kretsloppochvatten.goteborg.se
Fackliga företrädare
- Sandra Alm
-
Vision
Telefon: 031-368 72 49
E-post: sandra.alm@kretsloppochvatten.goteborg.se - Sandy Westergren
-
Kommunal
Telefon: 031 - 368 72 60
E-post: sandy.westergren@kretsloppochvatten.goteborg.se - Sara Håkansson
-
Sacorådet
Telefon: 031- 368 70 14
E-post: sara.hakansson@kretsloppochvatten.goteborg.se