Lediga jobb i Göteborgs Stad

Du är Göteborg. Tillsammans med drygt 55 000 kolleger skapar du en hållbar stad och hållbar arbetsplats. Hos oss ska du kunna kombinera utmanande uppdrag med en meningsfull vardag på och utanför jobbet. Välkommen att söka jobb i Göteborgs Stad!

Registrator

Arbetsbeskrivning

En av våra registratorer går vidare mot nya utmaningar och nu söker vi dig som vill vara med på trafikkontorets fortsatta utvecklingsresa. Vi söker dig som har kunskap och vilja att med dina kollegor lotsa kontoret vidare genom dagens och morgondagens utmaningar inom dokument- och informationshanteringsområdet. Trafikkontoret erbjuder ett varierat arbete där såväl självständigt utförande som arbete tillsammans med andra är viktiga komponenter. Vid full bemanning är vi fyra registratorer som arbetar ihop på enhet nämnd- och ärendehantering.

Du kommer löpande att arbeta med att bedöma, registrera och hantera allmänna handlingar i enlighet med gällande regelverk och interna bestämmelser. Du bevakar även ärendeflödet, tar ut statistik ur vårt dokument- och ärendehanteringssystem ihop med dina kollegor samt analyserar resultat och återkopplar till verksamheten hur ärendehantering och dokumenthanteringen fungerar per enhet/avdelning. Du har en viktig roll tillsammans med kontorets övriga registratorer att ansvara för utvecklingen av yrket och för att öka och utveckla det verksamhetsnära stödet till kontorets medarbetare.

Du har, tillsammans med dina kollegor, en viktig roll i att utbilda kontorets medarbetare och deltar i nätverk, arbetsgrupper och projekt för att bidra till utveckling av ärende- och informationshanteringen kontorsövergripande. Utlämnande av allmän handling, arkivering och besvarande av frågor förekommer i viss utsträckning.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har lämplig utbildning - gärna inom ärende- och dokumenthantering och har kunskap i offentlig lagstiftning. Vi ser gärna att du har praktisk erfarenhet inom området men än viktigare är din inställning och personliga egenskaper.

Som person är du serviceinriktad, tålmodig, pedagogisk och nyfiken på vår kärnverksamhet för att kunna vara ett verksamhetsnära stöd. Du har lätt för att förstå våra medarbetares och externa kunders behov och att vi arbetar för att leverera nytta och värde för dem vi finns till för. Du är noggrann, ansvarstagande och strukturerad, kan hantera många uppgifter samtidigt och sätter dig lätt in i nya arbetsuppgifter. Din administrativa förmåga och hantering av IT-stöd är god och du har lätt för att samarbeta med kollegor. Du tar gärna initiativ till förbättringar, utveckling och arbetsuppgifter där du identifierar behov för att tillsammans, ihop med övriga registratorer och verksamheten, upprätthålla och utveckla allmänhetens tillgänglighet till kontoret.

Är du den vi söker så tveka inte att komma in med din ansökan! Intervjuer kommer att hållas i september.

Vi vill att trafikkontoret ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet

Övrig information

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden från bemannings- och rekryteringsföretag om annonserings- och rekryteringshjälp

Om Trafikkontoret

Just nu står Göteborg inför sitt största utvecklingssprång i modern tid. Vår stad kommer att växa med 150 000 invånare fram till 2035. Vi på trafikkontoret har en central roll i detta. Idag är vi 420 medarbetare som planerar, bygger, förvaltar och utvecklar stadens infrastruktur, gator och offentliga rum till största möjliga nytta för stadens boende, besökare och näringsliv. I vårt uppdrag finns också att boka och administrera färdtjänstresor och andra serviceresor. Tillsammans med övriga förvaltningar och bolag i Göteborgs stad arbetar vi för att Göteborg ska fortsätta växa och utvecklas till en grön och nära storstad för alla.

Ansökningsinformation

Sista ansökningsdatum
2019-09-01
Referensnummer
Dnr 0494/19

Anställningsvillkor

Omfattning
Heltid
Antal tjänster
1
Anställningsform
Tillsvidareanställning
Tillträde
Snarast enligt överenskommelse.

Kontaktpersoner

Erika Hurtig

Enhetschef
Telefon: 031-368 23 82

Fackliga företrädare

Camilla Cedgard

SACO
Telefon: 031 - 368 24 27

Susanna Sandcrona

Vision
Telefon: 031-368 23 58

Dela annonsen