Lediga jobb i Göteborgs Stad

Tillsammans med drygt 55 000 kolleger skapar du en hållbar stad och hållbar arbetsplats. Hos oss ska du kunna kombinera utmanande uppdrag med en meningsfull vardag på och utanför jobbet. Välkommen att söka jobb i Göteborgs Stad!

HR-specialist till Bemanningsenheten

Arbetsbeskrivning

Vi på söker en engagerad, framåt, serviceinriktad och självgående HR-specialist med ansvar av rekrytering av timvikarier för att ingå i vår Bemanningsenhet belägen på Första Långgatan. Bemanningsenheten är en viktig del av stadsdelsförvaltningens arbete. Vårt uppdrag är att hitta vikarier så att stadsdelsförvaltningens välfärdsutförande fungerar även när den ordinarie personal är frånvarande.

Som HR-specialist i Bemanningsenheten arbetar du med att rekrytera timanställda till vår vikarieverksamhet. Bemanningsenheten stöttar framgent alla förvaltningens sektorer: Äldreomsorg, Individ- och familjeomsorg samt Funktionshinder, Kultur och Fritid och Intern Service.

I dina arbetsuppgifter ingår att:
- Stämma av verksamhetens behov för att kvalitetssäkra vår bemanningsprocess.
- Läsa ansökningar/CV.
- Löpande Intervjua lämpliga kandidater.
- Säkerställa referenstagning, intyg, betyg etc.
- Uppföljning av prestation, LAS, utbildning etc.
- Informera (möten med vikarier, mässor etc.)
- Administrera (registrera, arkivera etc.).

Din arbetstid är dagtid måndag till fredag. Flextid tillämpas. För rätt person finns goda möjligheter att själv bidra till utvecklingen av arbetet och arbetsuppgifterna.

Kvalifikationer

Du har högskoleexamen inom personalvetarprogrammet eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av att arbeta med rekrytering vilket innebär att du självständigt ansvarar för hela rekryteringsprocessen och är van vid att driva många parallella rekryteringsprocesser samtidigt. Du har mycket god datorvana då vi jobbar i flera olika IT-stöd. Du har erfarenhet av och goda kunskaper i arbete med LAS och arbetsrätt, samt goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift.

Vi söker dig som har ett serviceinriktat förhållningssätt, en god samarbetsförmåga samt är van vid att arbeta självständigt. För tjänsten är det viktigt att du är handlingskraftig, flexibel och strukturerad. Du bör också vara organiserad och systematisk i ditt sätt att arbeta.

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom offentlig förvaltning och/eller bemannings- eller rekryteringsarbete. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta inom någon av de sektorer som vi stöttar ser vi det meriterande.

Övrig information

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.

Om SDF Majorna-Linné

Majorna-Linné är Göteborgs folkrikaste stadsdel med cirka 64 000 invånare. Med närheten till både hamn och grönområden, den gamla bebyggelsen och det rika kulturutbudet, är det en attraktiv del av staden att leva och vistas i.
Stadsdelsförvaltningen i Majorna-Linné har cirka 1800 anställda. Här arbetar vi inom verksamheter som individ- och familjeomsorg, kultur och fritid, hälso-sjukvård och social omsorg om äldre och personer med funktionsnedsättning. Med engagemang och nytänkande gör vi stor skillnad för många. Göteborgs stads stadsdelsorganisation är under genomlysning som ett led av stadens behov av ständiga förbättringar.

Ansökningsinformation

Sista ansökningsdatum
2019-06-28
Referensnummer
A886469

Anställningsvillkor

Omfattning
Heltid
Antal tjänster
1
Anställningsform
Tillsvidareanställning
Tillträde
2019-09-16. Tillträde 16 september 2019, eller enligt överenskommelse.

Kontaktpersoner

Marc Olofsson

Tf Enhetschef
Telefon: 076-772 32 99

Fackliga företrädare

Marie-Louise Reinhold

Vision
Mobil: 070-2117519
E-post: marie-louise.reinhold@majornalinne.goteborg.se

Gunnar Sasse

JUSEK
Telefon: 031-368 57 52
E-post: gunnar.sasse@saco.goteborg.se

Dela annonsen