Lediga jobb i Göteborgs Stad

Du är Göteborg. Tillsammans med drygt 55 000 kollegor skapar du en hållbar stad och hållbar arbetsplats. Hos oss ska du kunna kombinera utmanande uppdrag med en meningsfull vardag på och utanför jobbet. Välkommen att söka jobb i Göteborgs Stad!

Arkivarie med förändringsfokus

Arbetsbeskrivning

Är du en positiv och engagerad arkivarie, med utbildning i arkivvetenskap och kanske något års erfarenhet av yrket? Då kan det vara dig vi söker!

Vi på trafikkontoret letar efter dig som tycker det är roligt att ta dig an den moderna arkivariens utmaningar. Vill du vara med och driva på när arbetssätt förändras, digitaliseringen går allt djupare och samarbeten mellan professioner utökas? Vi kan lova dig det och lite till.

Du kommer att arbeta självständigt och planera ditt eget arbete ihop med dina kollegor som finns såväl inom enheten som i resten av verksamheten. Vi söker dig som kan hugga in i arbetsuppgifter på alla nivåer inom informationshanteringsområdet och får saker att hända. Tillsammans med dina kollegor kommer du även att arbeta med stöd och utbildning till förvaltningen i informationshanteringsfrågor, offentlig lagstiftning och utlämning av handlingar, digitalisering av arbetsprocesser med mera. I rollen ligger även att bevaka de kommungemensamma arkivfrågorna, delta i lämpliga nätverk, vara delaktig och/eller drivande i arbete med framtagande av styrande dokument, instruktioner och rutiner. Du kommer att lämna ut allmänna handlingar i viss utsträckning och vara ett stöd för kontorets övriga medarbetare vid utlämningsärenden.

Tjänsten är placerad på enhet nämnd- och ärendehantering, avdelning verksamhetsstyrning. Här jobbar idag 13 personer med olika yrken, nämndsekreterare, registratorer, vaktmästare, lokalsamordnare och givetvis arkivarier. Trafikkontoret har idag två arkivarietjänster med lite olika inriktning och nu utökar vi med ännu en arkivarie för att ytterligare stärka upp vårt team.

Kvalifikationer

För denna tjänst ser vi att du har en akademisk examen där arkivvetenskap ingår och gärna några års erfarenhet av både analogt och digitaliserat arkivarbete. Alternativt att du har arbetat inom verksamhetsområdet i många år men med en annan högskoleutbildning i grunden. Vi ser gärna att du även har studier och/eller erfarenhet av arbete inom systemvetenskap, IT, juridik eller offentlig förvaltning. Har du arbetat med processkartläggning och processbaserad informationsredovisning såväl som traditionell redovisning är det meriterande.

Som person är du en positiv kraft som är service-/samarbetsinriktad och drivande men ödmjuk för de omständigheter och verksamhetsutmaningar som finns. Dina service- och samarbetskunskaper använder du i dina många och verksamhetsnära kontakter och din drivkraft använder du för att hitta dina egna arbetsuppgifter samt för att skapa förståelse för ditt komplexa arbetsområde. Dina avvägningar görs utifrån ett helhetsperspektiv för att hitta de bästa lösningarna och för att nå framgång behöver du ha ett diplomatiskt anlag och vara en god kommunikatör.

Omvärldsbevakning och nätverkande är en naturlig del i ditt arbetssätt liksom att hålla god ordning och reda samt att arbeta för en ökad transparens i verksamheten. För att lyckas i uppdraget söker vi därför dig som har förmåga att engagera andra.

Välkommen med din ansökan!

Övrig information

Intervjuer beräknas genomföras vecka 3, 2022.

Vi erbjuder en arbetsplats i en förvaltning där utveckling står i fokus, både internt hos oss och även i flertalet av de uppdrag vi bedriver i staden. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vår arbetsplats är belägen i centrala Göteborg och vi erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ditt privatliv. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Om rekryteringsprocessen:
För din kännedom arbetar vi med kompetensbaserade rekryteringsprocesser, en metod som innebär att vi fokuserar på kompetens för tjänsten samt personliga egenskaper. Ansökningarna hanterar vi löpande och kan komma att bjuda in till intervjuer innan sista ansökningsdag. För en del av våra rekryteringar tillämpar vi testning som en del av vårt urvalsarbete. Mer information gällande testning får du om du går vidare i processen.

Vill du veta mer om oss? Följ vår företagssida på LinkedIn:
https://www.linkedin.com/company/trafikkontoret-goteborgs-stad/

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.

Om Trafikkontoret

Göteborg är mitt uppe i ett stort stadsutvecklingssprång. Vår stad växer varje år och har ambitioner att fortsätta växa som regionens kärna. Trafikkontoret har en central roll i utvecklingen av staden, men också att förvalta den befintliga staden. Idag är vi ca 470 medarbetare som planerar, bygger, förvaltar och utvecklar stadens infrastruktur, gator och offentliga rum till största möjliga nytta för stadens boende, besökare och verksamma. I vårt uppdrag finns också att boka och administrera färdtjänstresor och andra serviceresor. Tillsammans med övriga förvaltningar och bolag i Göteborgs stad arbetar vi för att Göteborg ska fortsätta växa och utvecklas till en stad för alla.

Ansökningsinformation

Sista ansökningsdatum
2022-01-09
Referensnummer
00079/21

Anställningsvillkor

Omfattning
Heltid
Antal tjänster
1
Anställningsform
Tillsvidareanställning
Tillträde
Tillträde enligt överenskommelse

Kontaktpersoner

Erika Hurtig
Enhetschef
Telefon: 031-368 23 82

Fackliga företrädare

Åsa Bendz
Saco
Telefon: 031-368 25 17
Susanna Sandcrona
Vision
Telefon: 031-368 23 58

Dela annonsen