Lediga jobb i Göteborgs Stad

Du är Göteborg. Tillsammans med drygt 55 000 kollegor skapar du en hållbar stad och hållbar arbetsplats. Hos oss ska du kunna kombinera utmanande uppdrag med en meningsfull vardag på och utanför jobbet. Välkommen att söka jobb i Göteborgs Stad!

Administratör inom hemtjänst till Centrum

Arbetsbeskrivning

Är det du som gör jobbet enklare för andra?
Är det du som skapar en hållbar arbetsplats tillsammans med oss?
Vi behöver dig!

Vi söker administratör med inriktning planering hemtjänst med hög servicekänsla och utvecklad administrativ förmåga till hemtjänstområdena Örgryte, Härlanda och delar av centrala Göteborg. Områdena går under samlingsnamnet stadsområde Centrum 1. Vi söker nya kollegor att ingå i vår enhet, Administration Centrum 1, tillsammans med omsorgshandledare, undersköterska i vårdplaneringsteamet och LVS PluGo.

Hos oss får du ett arbete där du kan göra skillnad för våra omsorgstagare i deras vardag. Vi är måna om att du ska ha rätt förutsättningar i jobbet och kunna känna en glädje och stolthet över det vi gör. I vår förvaltning satsar vi på hemtjänsten där vi ser att våra medarbetare är avgörande för att vi ska lyckas.

Vi tror på att ge alla ett eget ansvar. Därför vill vi att du ska känna dig delaktig och ha inflytande över den dagliga verksamheten och din egen utveckling.

Ditt uppdrag som Administratör med inriktning planering inom hemtjänst är att säkerställa att vi möter våra omsorgstagares behov av vård och omsorg. I det dagliga arbetet är det du som skapar förutsättningar för en god planerad verksamhet med stöd av digitala planerings- och uppföljningssystem.

I denna roll ingår du i en gemensam enhet med en enhetschef. Din arbetsplats är förlagd ute på hemtjänstkontor och dina arbetsuppgifter kommer att vara:
• På delegering av chef vara uppdragsmottagare i verksamhetssystemet Treserva
• Koordinera och planera för den dagliga driften för både den enskilde omsorgstagaren och för medarbetaren
• Korttidsplanering (sjukfrånvaro, vab m.m.)
• Samarbeta och samverka med både interna och externa aktörer
• Uppföljning av verksamheten på uppdrag av chef

Kvalifikationer

För att gilla detta uppdrag behöver du ta dina uppgifter på allvar, vara mån om att slutföra det du påbörjat och se till att arbetet blir utfört på rätt sätt. Vi ser gärna att du bidrar med egna idéer och är med och driver vårt kvalitetsarbete framåt. Det är viktigt att du har förmåga att överblicka ditt eget ansvarsområde samt sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang.

Vidare vill vi att du kan lyssna på andra människor i syfte att förstå deras behov. Eftersom du trivs i mötet med andra hittar du möjligheter till relevanta samarbeten. Därtill har du intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du kan balansera olika krav och behåller lugnet i svåra situationer, skiljer på sak och person och kan ta välgrundade beslut under tidspress.

Du som söker har minst avslutad gymnasial utbildning. Eftergymnasial utbildning inom administration eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som relevant är meriterande. Du behärskar svenska i tal och skrift samt har goda datakunskaper. Arbetslivserfarenhet från liknande administrativ tjänst, vård- och omsorg eller servicesektorn är ett krav.

Arbetspsykologisk testning kommer att användas som en del av rekryteringsprocessen. Välkommen med din ansökan!

Övrig information

Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Om Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen

I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna.

Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 200 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år.

Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.

Ansökningsinformation

Sista ansökningsdatum
2022-01-30
Referensnummer
C72721

Anställningsvillkor

Omfattning
Heltid
Antal tjänster
1
Anställningsform
Tillsvidareanställning
Tillträde
Tillträde enligt överenkommelse

Kontaktpersoner

Helena Skärby
Enhetschef
Telefon: 031-365 79 21

Fackliga företrädare

Merja Tapper
Vision
Telefon: 072-5378503
Kommunal
Telefon: 010-442 94 95

Dela annonsen