Lediga jobb i Göteborgs Stad

Du är Göteborg. Tillsammans med drygt 55 000 kollegor skapar du en hållbar stad och hållbar arbetsplats. Hos oss ska du kunna kombinera utmanande uppdrag med en meningsfull vardag på och utanför jobbet. Välkommen att söka jobb i Göteborgs Stad!

HR- Administratörer till HR-Kompetens

Arbetsbeskrivning

Är du HR-administratör och vill vara med oss att forma HR kompetensenheten på Förvaltningen för Funktionsstöd? Då kan detta vara tjänsten för dig!

HR kompetens består av av 5 HR- administratörer och och 5 HR- Specialister och vi söker nu 2 administratörer för ett vikariat hos oss. Ett vikariat är till årsskiftet och det andra sträcker sig till hösten 2023.
Du kommer att arbeta tillsammans med andra HR-administratörer men även med HR-specialister, där ni har olika uppdrag och ansvar.

I din roll som HR-administratör kommer du arbeta med att stötta och kontrollera förvaltningens chefer när det gäller löneadministrativa processen och löneskulder, ansvara för HR-behörigheter i behörighetssystemet Neptune, uppdatering av organisationsträdet i personalsystemet Personec och säkerställande av korrekt hantering gällande varselbrev och företrädeslista utifrån bestämmelserna i LAS. Andra förekommande arbetsuppgifter men i mindre utsträckning är fakturahantering, personalarkiv, kostnadskontroll, arbete kopplat till Göteborgs stads personalförmånsportal och vissa pensionsfrågor. Utöver nämnda arbetsuppgifter är det inte ovanligt att små eller stora uppdrag kopplat till HR-administration poppar upp och behöver utföras med kort varsel.

Vår placering är i nybyggda lokaler vid Selma Lagerlöfs torg, utformade enligt konceptet aktivitetsbaserad arbetsplats. Gällande HR-administrationen har vi organiserat oss i fyra geografiska områden där varje medarbetare stöttar cheferna inom ett område. Samarbete är vårt nyckelord och vi ser framför oss hur vi stöttar varandra internt utifrån var behovet uppstår för stunden.

Välkommen till oss!

Kvalifikationer

Vi söker dig med eftergymnasial utbildning med inriktning administration eller liknande som arbetsgivaren bedömer relevant, alternativt att du har gymnasieutbildning och dokumenterad erfarenhet från ett liknande uppdrag.
Tidigare erfarenhet av personal- och löneadministration är också efterfrågat.
Har du erfarenhet av de IT-system som finns inom Göteborgs stad ser vi det som meriterande och likaså om du besitter kunskap inom arbetsrätt

Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos uppdragsgivare och andra intressenter samt följer upp att dessa införlivas. Du är balanserad, positiv och observant i ditt kundbemötande.
Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål.
Du tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens/brukarnas bästa i fokus. Du tar dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt.
Du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information.

Stämmer detta in på dig? Välkommen med din ansökan

Övrig information

Urval påbörjas under ansökningstiden.
I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.

Intervjuer för denna tjänst kan komma att hållas digitalt på grund av rådande pandemi.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningens eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Om Förvaltningen för funktionsstöd

Förvaltningen för funktionsstöd i Göteborgs Stad arbetar för att människor med funktionsnedsättning ska kunna leva självständiga liv med meningsfull sysselsättning, rik social samvaro och full delaktighet i samhället utifrån sina förutsättningar. Vi beslutar utifrån lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade samt socialtjänstlagen, och arbetar med boende, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning.

Med ca 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning och vill vara med och utveckla kunskapsområdet och bidra till att rättigheterna om delaktighet och tillgänglighet gäller alla.

Här finns plats för dig som är bra på att inkludera andra, tänker nytt och som med engagemang skapar bättre vardagar för göteborgarna. Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

Följ oss gärna på LinkedIn: www.linkedin.com/company/goteborg-funktionsstod

Ansökningsinformation

Sista ansökningsdatum
2022-01-28
Referensnummer
C72760

Anställningsvillkor

Omfattning
Heltid
Antal tjänster
2
Anställningsform
Tidsbegränsad anställning
Tillträde
Omgående eller enligt överenskommelse

Kontaktpersoner

Alma Krdzalic
Tf Enhetschef HR Kompetens
Telefon: 031-366 70 10
E-post: alma.krdzalic@funktionsstod.goteborg.se

Fackliga företrädare

Cecilia Jähnke
Vision
Telefon: 031-366 67 76
Christina Matsdotter
Saco
Telefon: 031-367 94 60

Dela annonsen