E-handelssystemet Proceedo

I Proceedo (tidigare kallat Winst) kan du se vilka ramavtal Göteborgs Stad har, med vilka företag samt vilka varor och tjänster stadens medarbetare kan välja idag. Det är också i Proceedo du som ramavtalsleverantör svarar på förnyade konkurrensutsättningar (FKU).

Logga in i e-handelssystem Proceedo 9 (ny webbaserad version)

Användarnamn: avtal@ink.goteborg.se

Lösenord: proceedo

Logga in i Proceedo 9 (extern länk) (proceedo.net/web)

Besvara förnyad konkurrensutsättning

Som ramavtalsleverantör svarar du på förnyade konkurrensutsättningar från Göteborgs Stad.

Läs manual för förnyad konkurrensutsättning (pdf)

Om e-handelssystemet Proceedo

Göteborgs Stad använder Proceedo som e-handelssystem vilket levereras av Visma Commerce AB.

Varför e-handel?

Göteborgs Stad ställer krav på elektronisk handel (e-handel) vid upphandling av varor och tjänster. För dig som leverantör innebär det att det avtal din organisation har med Göteborgs Stad blir beställningsbart i e-handelssystemet. Ett e-handelssystem gör det möjligt för Göteborgs Stad att ha ett elektroniskt flöde från presentation av avtal till beställning och faktura.

Göteborgs Stad använder e-handel för att upprätthålla en effektiv inköpsprocess. Medarbetarna kan enkelt hitta avtalade varor och tjänster samt se aktuella priser och villkor. Det blir lättare att handla rätt varor och tjänster från rätt leverantör till rätt pris. Uppföljningen av inköpen blir dessutom tydligare och mer innehållsrik. Statistik per avtal och avtalade produktområden blir underlag för det fortsatta strategiska arbetet med upphandling och styrning av inköp.