Till sidans huvudinnehåll

Så blir du leverantör till Göteborgs Stad


Vi behöver många leverantörer för att utveckla Göteborg. Så här gör du om du vill bli en våra leverantörer. Här får du veta de viktigaste stegen för dig i processen.

Anbudsguide för företagare

Företag och organisationer

Anbudsguiden för företagare

Det här är guiden för dig som vill leverera varor och tjänster till göteborgarna och vill veta mer om hur det går till. Följ med oss steg för steg så blir det enklare att lämna anbud i en upphandling.

Upphandling steg för steg

Här kan du kortfattat få en överblick över stegen i anbudsprocessen. För bättre förståelse rekommenderar vi att du går anbudsguiden för företagare.
  1. 1

    Hitta upphandlingen

    Du hittar Göteborgs Stads upphandlingar på Göteborgsregionens marknadsplats för offentliga upphandlingar. Där kan du som leverantör söka annonserade upphandlingar utan kostnad.

    Du som vill bli utförare i Göteborgs Stads valfrihetssystem behöver också delta i en upphandling, men processen är lite annorlunda än andra upphandlingar.

    Bli utförare i Göteborgs Stads valfrihetssystem.

  2. 2

    Förstå upphandlingen

    Ta reda på Göteborgs Stads behov, krav och villkor som gäller för upphandlingen du är intresserad av.

    • Gå igenom alla dokument så tidigt som möjligt och kontrollera att ni uppfyller kraven.
    • Finns det krav på särskilda dokument, intyg, certifieringar eller referenser? Börja i tid så att allt kommer på plats.
    • Är det något som är otydligt i dokumenten? Ställ frågor i god tid.
  3. 3

    Lämna anbud

    För att lämna anbud behöver du registrera ett användarkonto i upphandlingsverktyget TendSign. Se till att registrera användarkontot i god tid före anbudsinlämning.

    När du har gjort detta får du tillgång till upphandlingsdokumentet som beskriver i detalj vad som ska upphandlas och vilka krav som ställs på det företag som vill leverera varan eller tjänsten.

    Checklista när du ska lämna anbud

    • Se till att alla efterfrågade uppgifter är besvarade och följ de instruktioner som finns i upphandlingsdokumenten. Möjligheterna att komplettera senare är begränsade.
    • Kontrollera att ditt anbud uppfyller samtliga krav och villkor som finns i upphandlingsdokumenten.
    • Skicka in anbudet innan anbudstiden går ut! Vi får inte acceptera ett anbud som kommer in för sent.
  4. 4

    Vad händer sedan?

    När anbuden har utvärderats fattar vi beslut om vem eller vilka som har fått affären, ett så kallat tilldelningsbeslut. Efter beslutet inträder oftast en avtalsspärr under tio dagar. Avtalsspärren är till för att ge möjlighet för leverantörer som inte fick affären att ansöka om överprövning.

    Efter att avtalsspärren löpt ut tecknar vi avtal eller kontrakt med vinnande leverantör.

Kontakta inköps- och upphandlingsförvaltningen

Har du synpunkter eller frågor om informationen på den här sidan så kan du kontakta inköps- och upphandlingsförvaltningen.

Telefon och e-post

Telefon
031-366 37 00
Kontaktformulär

Ställ en fråga eller lämna en synpunkt.

Fyll i din e-postadress om du vill ha svar.
Ställ en fråga eller lämna en synpunkt. Beskriv ditt ärende så detaljerat som möjligt. Max 5000 tecken.
Göteborgs Stad behandlar dina personuppgifter i enlighet med bestämmelserna i dataskyddsförordningen, DSF. För mer information, se Så här behandlar kommunen dina personuppgifter.

Besöksadress

Magasinsgatan 18A

[{ "type":"Feature", "geometry":{ "type":"Point", "coordinates":[11.962572714466754,57.70361009363404] }, "properties":{ "title":"Inköps- och upphandlingsförvaltningen", "content":"Magasinsgatan 18A" } }]

Postadress

Box 1111
405 23 Göteborg

${loading}