Försenat fordon och resegaranti
Är bilen försenad? Om du har väntat mer än 10 minuter ska du ringa vår trafikledning.
Ring trafikledningen om fordonet är försenat
Vid beställningen får du en preliminär tid för när bilen eller bussen kommer. Tiden kan förskjutas upp till 10 minuter utan att vi räknar det som en försening. Om fordonet är mer än 10 minuter sent kan du ringa vår trafikledning så får du hjälp. Trafikledningens uppgift är att lösa akuta problem i trafiken. Hos trafikledningen får du besked om när ett fordon kan vara på plats för att hämta dig. Trafikledaren bedömer hur resan bäst kan lösas i just ditt fall. Om du blir sen på grund av oss kan du få ersättning.
Serviceresors restidsgaranti
En av våra viktigaste uppgifter är att se till att du som resenär får din resa i tid. Därför har vi en restidsgaranti. Om du råkar ut för en försening ska du alltid kontakta oss i samband med förseningen.
Så får du ersättning för en försening
Restidsgarantin gäller inte vid händelser utanför vår kontroll
Restidsgarantin gäller inte vid sådana händelser som ligger utanför vår kontroll, exempelvis elavbrott, brand, olyckshändelse, extrema väderförhållanden, strejk eller allmän brist på drivmedel. Då informerar vi om detta i beställningscentralen, trafikledningen, i vårt talsvar i telefonväxeln, på vår webbplats och i vissa fall i radio.
Kontakta serviceresors kundservice
Har du synpunkter eller frågor kring så kan du kontakta serviceresors kundservice.
Telefon och e-post
- Telefon
- 031-368 25 50
Postadress
Box 2403
403 16 Göteborg