Till sidans huvudinnehåll

Underhållsarbete på goteborg.se påverkar vissa e-tjänster samt Mina sidor idag kl. 8-21

Senast uppdaterad: 20 april 2024 klockan 17:17

Fram till ungefär klockan 21 idag fungerar inte alla e-tjänster på grund av underhållsarbete. Du ser när du kommer in i e-tjänsten om den fungerar eller inte. E-tjänster som påverkas är till exempel försörjningsstöd och boendeparkering.

Boka vägledning i bygg- och planfrågor


Hos stadsbyggnadsförvaltningens kundservice kan du boka vägledning i bygg- och planfrågor med en kundhandläggare.

Inga bokade vägledningar på Köpmansgatan 20

14 mars 2024

Från torsdagen den 28:e mars kan du boka vägledning via teams eller telefon med kundservice, detta på grund av en kommande flytt/renovering. Vill du ändå träffa oss, har du fortsatt möjlighet att besöka oss på vår drop-in; tisdagar och onsdagar mellan klockan 13-15. Drop-in besök kommer under hösten förflyttas till Postgatan 10.

Håll dig uppdaterad på vår hemsida om kommande förändringar gällande våra öppettider.

Väl mött!

Stadsbyggnadsförvaltningens kundservice

Det här kan du få hjälp med vid ett möte med kundservice

  • Information och vägledning inför bygglovsansökan
  • Läsa och förklara gällande planer (ej bedöma bestämmelser)
  • Frågor om bygglovsbefriade åtgärder och Attefallsåtgärder

Viktigt att tänka på:

Kundservice tar inte beslut eller gör tolkningar av bestämmelser och möjliga avvikelser. För att få en korrekt bedömning och ett beslut behöver ärendet handläggas. Det sker först när du har skickat in en ansökan. Ett beslut har du sedan alltid rätt att överklaga.  

Kundservice går inte heller in i pågående bygg- och tillsynsärenden. Har du ett pågående ärende ska du alltid kontakta din handläggare för svar på dina frågor.

Information om mötet

Både privatpersoner och företag kan boka tid för att träffa en kundhandläggare. Besöket är kostnadsfritt.

Tiden för besöket är 30 minuter.

Du väljer själv om du vill ha ditt möte digitalt möte via Teams eller telefon. 

Om du har en kort fråga

Har du en enkel snabb fråga eller vill lämna in handlingar behöver du inte boka tid. Du kan istället ringa under vår telefontid eller besöka vår drop-in. Handlingar kan du även lämna i vår brevlåda.

Är du exploatör och planerar ett större projekt?

Mejla istället en förfrågan om ett förmöte till kundservice@stadsbyggnad.goteborg.se  så hjälper vi dig att komma i kontakt med rätt person.

Så här bokar du tid

Du behöver inte e-legitimation för att boka, men du behöver uppge dina kontaktuppgifter för att vi ska kunna nå dig.

När du bokar, uppge din fastighetsbeteckning eller adress och beskriv din fråga så utförligt som möjligt. Bifoga gärna enklare ritningar eller skisser i din bokning. På så vis kan vi bättre förbereda oss för ditt besök.

Välkommen med din bokning!

Boka tid med en kundhandläggare

Kontakta stadsbyggnadsförvaltningens kundservice

Öppettider

Telefon och e-post

Telefon
031-368 19 60
Kontaktformulär

Ställ en fråga eller lämna en synpunkt.

Fyll i din e-postadress om du vill ha svar.
Ställ en fråga eller lämna en synpunkt. Beskriv ditt ärende så detaljerat som möjligt. Max 5000 tecken.
Göteborgs Stad behandlar dina personuppgifter i enlighet med bestämmelserna i dataskyddsförordningen, DSF. För mer information, se Så här behandlar kommunen dina personuppgifter.

Besöksadress

Köpmansgatan 20

[{ "type":"Feature", "geometry":{ "type":"Point", "coordinates":[11.964822849479264,57.70713611691514] }, "properties":{ "title":"Stadsbyggnadsförvaltningens kundservice", "content":"Köpmansgatan 20" } }]

Postadress

Box 2554
403 17 Göteborg

${loading}