Till sidans huvudinnehåll

Boka vägledning i bygg- och planfrågor

Du kan boka ett möte för vägledning i bygg- och planfrågor med en kundhandläggare. Har du ett pågående bygg- eller tillsynsärende ska du alltid kontakta din handläggare för svar på dina frågor.

Kontaktvägar under sommaren 1 juli - 10 augusti

9 juni 2025

Kontakt med kundservice via mejl

Kundservices mejladress är bemannad alla vardagar under sommarledigheten och det bästa sättet för dig att nå oss för att få ett snabbt svar på din fråga kundservice@stadsbyggnad.goteborg.se.

Telefontider till kundservice

Telefontiderna för kundservice är öppet som vanligt, vardagar klockan 10 – 12. Telefonnummer: 031-368 19 60.

Drop-in och hos kundservice

Sista drop-in inför sommarledigheterna är onsdag den 2 juli. Drop-in öppnar igen tisdag den 12 augusti. Se fler öppettider och kontaktuppgifter på goteborg.se/stadsbyggnadskundservice.

Bokade vägledningsmöten hos kundservice

Sista bokade vägledningsmöten inför sommarledigheterna är måndag den 30 juni. Startar igen måndag den 11 augusti. Se fler öppettider och kontaktuppgifter på goteborg.se/stadsbyggnadskundservice.


Det här kan du få hjälp med vid ett möte med kundservice

  • Information och vägledning inför bygglovsansökan
  • Läsa och förklara gällande planer
  • Frågor om bygglovsbefriade åtgärder och Attefallsåtgärder

Viktigt att tänka på:

Kundservice vägleder dig och informerar om vad lagstiftning och detaljplan innehåller utifrån den åtgärd du beskriver. Vill du ha en bedömning eller ett beslut behöver du skicka in en ansökan och få din åtgärd prövad. Tänk på att vägledningen du får kan skilja sig från det beslut som handläggningen ger när alla förutsättningar är utredda.

Information om mötet

Både privatpersoner och företag kan boka tid för att prata med en kundhandläggare och det är kostnadsfritt. Du väljer själv om du vill ha ditt möte digitalt via Teams eller telefon.

Tiden för besöket är 30 minuter.

Om du har en kort fråga

Har du en enkel snabb fråga eller vill lämna in handlingar kan du kontakta oss direkt. Du kan ringa under vår telefontid eller besöka vår drop-in. Handlingar kan du även lämna i vår brevlåda. Länk till öppettider och kontaktuppgifter

Är du exploatör eller planerar ett större projekt?

Mejla istället en förfrågan om ett förmöte kundservice@stadsbyggnad.goteborg.se  så hjälper vi dig att komma i kontakt med rätt person.

Så här bokar du

För att vi ska kunna nå dig behöver du lämna dina kontaktuppgifter. Du behöver inte logga in för att använda bokningstjänsten.

Välkommen med din bokning!

Boka tid med en kundhandläggare

Kontakta stadsbyggnadsförvaltningens kundservice

Öppettider

Telefon och e-post

Telefon
031-368 19 60
Kontaktformulär

Ställ en fråga eller lämna en synpunkt.

Fyll i din e-postadress om du vill ha svar.
Ställ en fråga eller lämna en synpunkt. Beskriv ditt ärende så detaljerat som möjligt. Max 5000 tecken.
Göteborgs Stad behandlar dina personuppgifter i enlighet med bestämmelserna i dataskyddsförordningen, DSF. För mer information, se Så här behandlar kommunen dina personuppgifter.

Besöksadress

Postgatan 10
[{ "type":"Feature", "geometry":{ "type":"Point", "coordinates":[11.965236766161365,57.70774299130279] }, "properties":{ "title":"Stadsbyggnadsförvaltningens kundservice", "content":"Postgatan 10" } }]

Postadress

Box 2554
403 17 Göteborg
${loading}