Boka vägledning i bygg- och planfrågor
Det här kan du få hjälp med vid ett möte med kundservice
- Information och vägledning inför bygglovsansökan
- Läsa och förklara gällande planer
- Frågor om bygglovsbefriade åtgärder och Attefallsåtgärder
Viktigt att tänka på:
Kundservice vägleder dig och informerar om vad lagstiftning och detaljplan innehåller utifrån den åtgärd du beskriver. Vill du ha en bedömning eller ett beslut behöver du skicka in en ansökan och få din åtgärd prövad. Tänk på att vägledningen du får kan skilja sig från det beslut som handläggningen ger när alla förutsättningar är utredda.
Information om mötet
Både privatpersoner och företag kan boka tid för att prata med en kundhandläggare och det är kostnadsfritt. Du väljer själv om du vill ha ditt möte digitalt via Teams eller telefon.
Tiden för besöket är 30 minuter.
Om du har en kort fråga
Har du en enkel snabb fråga eller vill lämna in handlingar kan du kontakta oss direkt. Du kan ringa under vår telefontid eller besöka vår drop-in. Handlingar kan du även lämna i vår brevlåda. Länk till öppettider och kontaktuppgifter
Är du exploatör eller planerar ett större projekt?
Mejla istället en förfrågan om ett förmöte kundservice@stadsbyggnad.goteborg.se så hjälper vi dig att komma i kontakt med rätt person.
Så här bokar du
För att vi ska kunna nå dig behöver du lämna dina kontaktuppgifter. Du behöver inte logga in för att använda bokningstjänsten.
Välkommen med din bokning!
Boka tid med en kundhandläggare
Kontakta stadsbyggnadsförvaltningens kundservice
Öppettider
Besöksadress
Postgatan 10Postadress
403 17 Göteborg