Boka vägledning i bygg- och planfrågor
Det här kan du få hjälp med vid ett möte med kundservice
- Information och vägledning inför bygglovsansökan
- Läsa och förklara gällande planer (ej bedöma bestämmelser)
- Frågor om bygglovsbefriade åtgärder och Attefallsåtgärder
Viktigt att tänka på:
Kundservice tar inte beslut eller gör tolkningar av bestämmelser och möjliga avvikelser. För att få en korrekt bedömning och ett beslut behöver ärendet handläggas. Det sker först när du har skickat in en ansökan. Ett beslut har du sedan alltid rätt att överklaga.
Kundservice går inte heller in i pågående bygg- och tillsynsärenden. Har du ett pågående ärende ska du alltid kontakta din handläggare för svar på dina frågor.
Information om mötet
Både privatpersoner och företag kan boka tid för att träffa en kundhandläggare. Besöket är kostnadsfritt.
Tiden för besöket är 30 minuter.
Du väljer själv om du vill ha ditt möte digitalt möte via Teams eller telefon.
Om du har en kort fråga
Har du en enkel snabb fråga eller vill lämna in handlingar behöver du inte boka tid. Du kan istället ringa under vår telefontid eller besöka vår drop-in. Handlingar kan du även lämna i vår brevlåda.
Är du exploatör och planerar ett större projekt?
Mejla istället en förfrågan om ett förmöte till kundservice@stadsbyggnad.goteborg.se så hjälper vi dig att komma i kontakt med rätt person.
Så här bokar du tid
Du behöver inte e-legitimation för att boka, men du behöver uppge dina kontaktuppgifter för att vi ska kunna nå dig.
När du bokar, uppge din fastighetsbeteckning eller adress och beskriv din fråga så utförligt som möjligt. Bifoga gärna enklare ritningar eller skisser i din bokning. På så vis kan vi bättre förbereda oss för ditt besök.
Välkommen med din bokning!
Boka tid med en kundhandläggare
Kontakta stadsbyggnadsförvaltningens kundservice
Öppettider
Besöksadress
Postgatan 10
Postadress
Box 2554
403 17 Göteborg