Vi samlar in dina kontaktuppgifter för att kunna skicka din beställning och/eller kontakta dig vid behov, den lagliga grunden är allmänt intresse. Dina uppgifter rensas bort när de inte behövs mer eller senast efter 6 månader.
Stadsbyggnadsförvaltningen behandlar dina personuppgifter i enlighet med bestämmelserna i dataskyddsförordningen, DSF. Så behandlar stadsbyggnadsförvaltningen personuppgifter i Göteborgs stad.
OBS! Söker du handlingar eller ärenden äldre än 2018 använd e-tjänst Beställ arkiverade bygghandlingar
Lägg till den eller de fastigheter som du vill beställa listor över byggärenden för.
Du kan sammanlagt beställa bygghandlingar för max 3 fastigheter.
Lägg till fastighet.
Din fastighetsbeteckning består av ett traktnamn och ett nummer, till exempel "Majorna 181:33". Du hittar den bland annat på din deklarationsblankett.
Fastighetens gatuadress:
Lägg till den eller de fastigheter som du vill beställa handlingar för.
Du kan sammanlagt beställa bygghandlingar för max 3 fastigheter per beställning.
Vet du inte exakt när så väljer du ett ungefärligt datum.
Beskriv ärendet så noga du kan, har du ärendenummer så ange det.
Vill du veta vilka handlingar som är fastställda och gällande i ärendet väljer du i listan ”Beslut med tillhörande handlingar”. Där kan du även välja att beställa en ärenderapport om du inte vet vilka handlingar som finns i ärendet.
Beskriv vilken typ av handling du vill ha, exempelvis fasadritning, brandskyddsbeskrivning, situationsplan o.s.v. Vi skickar i första hand handlingar som är fastställda i beslut.
Lägg till den eller de fastigheter som du vill beställa besiktningsprotokoll för.
Ange ett korrekt telefonnummer. Exempel format 031-123456, 0700-123456
Ange en korrekt e-postadress.